×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
حمل بیش از ۱۰میلیون تن کالای اساسی از بنادر کشور

حمل بیش از ۱۰میلیون تن کالای اساسی از بنادر کشور، از ابتدای فروردین ماه تا هشتم شهریور ماه سال جاری ، بالغ بر ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالاهای اساسی از مبدأ هشت بندر کشور بارگیری و به مقاصد مورد نظر حمل شد که حاکی از رشد ۹ درصدی سفرهای انجام شده توسط ناوگان باری حمل و نقل جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش اکوپرشین به نقل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان با بیان این خبر افزود : براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره ) با صدور بیش از ۲۸۰ هزار بارنامه و بارگیری ۶ میلیون و ۶۵۵ هزارتن و سهم۶۲ درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد .

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای+اکوپرشین
داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ، امیرآباد با ۹۲۶ هزار تن ، چابهار با ۶۰۵ هزارتن ، بندر انزلی با ۵۴۲ هزارتن ، نوشهر با ۳۶۳ هزارتن ، فریدون کنار با ۹۵ هزار تن و بوشهر با ۲۲ هزارتن به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : به منظور تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) ، اقدامات تشویقی از جمله تخصیص یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به ازای ۴۰۰۰ کیلومتر پیمایش و پنج سفر از مبداء آن بندر برای کالاهای اساسی توزیع روغن موتور با نرخ کارخانه های تولیدی در محل پایانه بار این بندر در حال انجام است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تخصیص سهمیه ویژه کالاهای اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و همچنین امکان صدور بارنامه توسط شرکت های حمل نقل استان‌ها از مبدأ این بندر که برای اولین بار در کشور عملیاتی گردید، روزانه بالغ بر ۶۰ هزار تن کالاهای اساسی توسط حدود ۲۵۰۰ دستگاه کامیون از این بندر جابه جا می شود که این رقم در روز چهارشنبه مورخ سوم شهریورماه به رقم بی سابقه ۲۷۳۶ دستگاه و ۶۶۸۰۶ تن رسیده است.

با انجام اقداماتی همچون تسریع در توزین و خروج کالا ازبنادر و انبارها ، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه‌ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبارها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای و تسریع در حمل کالاهای اساسی راهگشا خواهد بود.

امانی همچنین از تلاش و همراهی تمامی رانندگان شریف و تلاشگر بخش حمل و نقل کالای کشورمان که به رغم نامناسب بودن شرایط آب و هوایی و دشواری‌ها و مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در امر جابجایی کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان اهتمام دارند، تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است در نشست ۲۱۹ شورایعالی هماهنگی ترابری کشور که روز سه شنبه هفته جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و تمامی دستگاه‌های مرتبط برگزار گردید، مقرر شد حمل یکسره کالاهای اساسی از کشتی های موجود در بنادر به مقاصد داخلی در جهت تسریع در حمل و رساندن محمولات مذکور به مردم عملیاتی شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false