×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خریداران و کرایه کنندگان خانه در ترکیه مواظب کلاهبرداران باشند

خریداران و کرایه کنندگان خانه در ترکیه مواظب کلاهبرداران باشند، کلاهبرداران از طریق فروش اینترنتی و یا چاپ اگر با اسامی غیر واقعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و بدون رویت صاحب خانه و رویت ملک می‌فروشند، مردم در اینگونه موارد هیچ‌پولی پرداخت نکنند.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: لونت کوجک رئیس اتحادیه مصرف کنندگان ترکیه، افزایش قیمت‌های املاک و کرایه فرصت کلاهبرداری را زیاد کرد. به آن‌هایی که می‌خواهند در ترکیه خانه خریداری کنند و یا خانه و محل کار اجاره کنند و یا زمینی برای ساخت خریداری نمایید هشدار داد که مواظب کلاهبرداران حرفه‌ای ترکیه باشند.

دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه+اکوپرشین
دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه

او ضمن اشاره به هشدار اتحادیه املاک ترکیه اعلام کرد که با توجه به باز شدن دانشگاها و مدارس و بازگشت خانواده‌ها به شهرها کرایه اماکن و مساکن به طور فاحش افزایش یافته است. او گفت عده‌ای با معرفی مناطق غیر واقعی از مراجعه کنندگان به عنوان پیش کرایه و بیعانه کلاهبرداری می‌کنند.

 هم اکنون کرایه منازل و مساکن ۱۰۰۰ لیری به ۲۵۰۰ لیر و در بعضی از محلات استانبول و بعضی از کلان شهرها تا ۳۰۰ درصد افزایش کرایه داشته است. به عنوان مثال در رومالی حصار استانبول تا ۲۹۰ درصد و در بشیکتاش ۲۱۸ درصد و کمترین افزایش ۵۰ درصد به کرایه‌ها اضافه شده است.

کلاهبردارن با توجه به افزایش قیمت‌ها با معرفی مناطق غیر واقعی از طریق اینترنت و نشان دادن فیلم‌های ساختگی از داخل ساختمان قیمت‌هایی با درصدهای خیلی کمتر از واقعی اعلام و برای رویت منازل درخواست واریز یک ماه پیش پرداخت را طلب می‌کنند و اعلام می‌کنند حین تنظیم قولنامه مبلغ دریافتی را کسر خواهند کرد.

این کلاهبرداران حتی خودشان منازل معرفی شده را ندیده‌اند و فقط از طریق اینترنت حتی آگهی در روزنامه به طرزی که صاحب ساختمان متوجه نشود با قیافه‌های مشخص و مقبول خود را مدیران آژانس‌های املاک معرفی می‌کنند و حتی با چاپ کارت ویزیت به نام‌های غیر واقعی اعلام می‌کنند که چون به علت شرایط فصل خیلی مشغول اند خودشان به خواهان تلفن کرده و قرار خواهند گذاشت تلفن خواهند کرد.

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه اعلام کرد لزوما بدون رویت صاحب خانه و دیدن ملک و تطبیق آن با گفته‌ها و دیدن سندهای مالکیت و یا پرسش از دفتر خانه‌ای که سند تنظیم کرده است هیچ گونه وجهی به کسی نپردازند و از دادن اطلاعات بانکی و حساب بانکی خودداری نمایید.

دکتر سید جلال ابراهیمی گفت این خریداران می‌توانند از طریق مدیران ساختمان‌هایی می‌خواهند اجاره و یا خرید کنند از صاحب ملک را بشناسند و حتما با صاحبان املاک رو در رو مذاکره کنند و در غیر صورت از مرکز اسناد توسط اینترنت یا مراجعه حضوری از صحت سند آگاه شوند. او گفت حتما سعی کنند از طریق بنگاهای املاک رسمی که کد اشتغال آن‌ها در اینترنت وجود دارد اقدام به معامله کنند.

لونت کوجک رئیس اتحادیه مصرف کنندگان ترکیه اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها فرصت کلاهبرداری را زیاد کرده. او گفت این عده با چاپ آگهی‌ها برای مناطق با درصد افزوده بهای بیشتر در مطبوعات و سایت‌های ملکی که خلق الساعه هستند و حتی کارت‌های شناسایی قلابی اقدام به کلاهبرداری نمایند.

ابراهیمی توصیه کرد بدون بررسی و رویت ملک و صاحب آن هیچ پرداختی نکنند و اصل مشاهده، مطالعه، مشاوره را در این موارد رعایت کنند و هر کسی را بنگاه معاملات ملکی قبول نکنند.

طبق اعلام رئیس اتاق املاک استانبول کمبود محل‌های کرایه و نیاز فوری به خاطر باز شدن مدارس و دانشگاها زمینه کلاهبرداری را زیاد کرده.

او گفت گول قیمت‌های پایین را نخورند و شخصا و یا توسط یکی از کسان خود محل از محل ساختمان مورد نظر بازدید و از شرایط آن آگاه باشد.

ابراهیمی در خاتمه گفت هر کسی را با یک کیف رسمی با چند کاتالوگ و چند عکس از ساختمان‌ها و نشان دادن آن‌ها در انترنت و یا تلفن همراه خود به عنوان صاحب بنگاه املاک یا صاحب ساختمان قبول نکنید.

ابراهیمی اضافه کرد قبل از هر اقدام می‌توانید از اتحادیه املاک استانبول قیمت مساکن را با توجه به متراژ، تعداد اتاق خواب‌ها سوال کنید.

او اضافه کرد که از سایت‌های رسمی اتحادیه املاک در هر شهر و سایت ثبت اسناد و املاک می‌توانید از صاحبان اصلی ساختمان‌ها و فروشندگان را شناسایی کنید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false