نقش رسانهها در بحرانزدایی از بخش کشاورزی، اگر تاریخ کشاورزی معاصر را ورق بزنیم وزرای این بخش در یک مقطع تاریخی از سال ۱۳۵۸ به بعد از ایزدی، شیبانی و کلانتری گرفته تا اسکندری، خلیلیان، حجتی و…
به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، علیرضا کیهانپور: در مورد نقش رسانهها در پیشبرد اهداف بخش و بحران زدایی از مساله اشتغال، مشکلات آب، خاک، جنگل و مراتع، دام وطیور، دامپزشکی، پژوهش، محرومیت زدایی، مهاجرت بی رویه، سالمندی تولیدکنندگان و بهرهبرداران، واردات، صادرات، ارتقای مکانیزاسیون و نوآوریهای خلاقانه، اعتبارات بانکی، بیمه، خشکسالی، سیل، طوفان، آتش سوزی، ضایعات، حمل و نقل، خرید تضمینی، اتحادیهها وتعاونیهای ذیربط، آفات و بیماریهای (زئونوس) گیاهی و جانوری، کود، سم، بذور،ذخیره سازی استراتژیک، نهادههای دامی، دارو ودرمان و مایه کوبی جانوری، زئو نوزها، بازار، عرضه بهداشتی، باغات، کد رهگیری، آیسیک، دانش آموختگان، دانشگاه و دانشکدههای کشاورزی، توسعه، عمران و نقش خطیر شوراهای اسلامی، مشارکتهای مردمی، صنایع برودتی و گرمایشی، سوخت، گرین هاووس افکت( گلخانهها)، محیط زیست، پسماند وفاضلاب، فقدان برنامهریزی و چشمانداز راهبردی، بودجه و اعتبارات، تغییرات مدیریتی، تربیت وجذب منابع انسانی، کوچ و جامعه عشایری، زیرساختها، آموزش و ترویج، هواشناسی، پدافند عامل، کنترل کیفیت، رصد و پایش مولفههای حادثه ساز و غیرقابل پیش بینی و… با حجم دهها کتاب یکصد صفحهای و بولتنهای اطلاع رسانی داد سخن و مصاحبه داشتهاند اما آن طور که شایسته و بایسته بوده فید بک مطلوبی مشاهده نمیشود ودر بر همان پاشنه قدیم میچرخد.
آسیب شناسی و پارادوکسهای رسانهای بخش کشاورزی باید به طور جدی بررسی وآموختههای آن به طور عملی و متمرکز، عملیاتی شود.
پیشرفت، توسعه و تحقق اهداف کمی و کیفی بخش کشاورزی با مصاحبه درمانی، قاب تلویزیون،امواج رادیوئی، فضای مجازی و وعده وعیدهای خوش رنگ ولعاب در دراز مدت جواب نخواهد دارد و یک روابط عمومی کارآ وپویا و مدیریت رسانهای آن از درون بخش، راهگشای بحران زدایی از مشکلات و دورنمای بیم وامیدهاست.
فراموش نکنیم رسانه با تحلیل محتوای تخصصی و قوی پر پرواز روابط عمومیها در یک تعامل دوسویه است که دسترسی به جایگاه مطلوب و قابل انتظار را میسر میسازد.