×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کریدور ترانزیتی ITI جایگزینی برای کانال سوئز

کریدور ترانزیتی ITI جایگزینی برای کانال سوئز، جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان در خصوص مسیر ترانزیتی ITI (استانبول-تهران-پاکستان) اظهار کرد: باید بتوانیم برای توسعه ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، کرویدورهای جدید و همکاری‌های منطقه‌ای تنظیم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: در این راستا برای کریدور ITI عبور آزمایشی محموله ترانزیتی با همکاری سازمان اکو برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به افزایش دو تا ۳ برابری هزینه‌های حمل ونقل دریایی پس از پاندومی کرونا، افزود: به همین دلیل الان مسیرهای زمینی برای ترانزیت کالا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. امروز بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت‌های کشور جهت عبور کالاهای ترانزیتی است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری بیان کرد: کریدور ترانزیتی ITI با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به راحتی جایگزین کانال سوئز شود. این کریدور دو ویژگی مهم نسبت به حمل و نقل دریایی دارد؛ یکی کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و دیگری کاهش هزینه‌هاست.

هدایتی در این باره توضیح داد: با حمل کالا از طریق کریدور آی تی آی مسیر استانبول تا پاکستان از ۲۵ تا ۳۰ روز کنونی به ۱۰ تا ۱۲ روز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در عین حال هزینه‌های حمل کالا از این مسیر در مقایسه با کانال سوئز نیز حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false