×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
علوی، ذوب آهن اصفهان، گاز فرآیندی حاصل از تولید کک را استفاده می‌کند

علوی، ذوب آهن اصفهان، گاز فرآیندی حاصل از تولید کک را استفاده می‌کند، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان، گاز فرایندی حاصل از تولید کک را استفاده می‌کند، بنابراین میزان مصرف گاز از سوی ذوب‌آهن به ۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اکوپرشین به نقل از ذوب ۲۴، سید مصطفی علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف گاز از سوی صنایع است، به‌طوری که در زمستان این رقم به ۶۷ درصد و در تابستان بالغ بر ۴۱ درصد می‌رسد.

وی همچنین به میزان مصرف گاز از سوی فولاد مبارکه اشاره کرد و بیان داشت: این رقم به ۱۲ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی صنایع به این اداره خبر داد و گفت: شرایط صنایع به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار پرداخت بدهی را در مدت زمان کوتاهی داشت.

وی اظهار داشت: سال گذشته به علت سرمای شدید و محدودیت مصرف گاز مجبور به افت فشار در برخی از نیروگاه‌ها و کارخانه سیمان شدیم اما گاز هیچ یک از مشترکین خانگی و صنعتی را قطع نکردیم.

علوی در این خصوص که چه میزان صادرات گاز و انتقال آن به نقاط دیگر عامل اصلی محدودیت مصرف شده است، گفت: ترجیح می‌دهم در این خصوص سکوت کنم و پاسخ این سوال را به مسئولان کشوری ارجاع دهم.

وی به بهره‌مندی ۶۲ شهرک صنعتی و بیش از ۱۰ هزار صنعت و گازرسانی به ۱۶۲ جایگاه سی ان جی اشاره کرد و گفت:  ۲۱ میلیارد متر مکعب مجموع مصرف گاز طبیعی در سال است و  ۵۸ میلیون متر مکعب متوسط مصرف روزانه و  ۶.۴ متر مکعب متوسط مصرف خانوارهای شهری و ۶.۸ متر مکعب متوسط مصرف خانوارهای روستایی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین به ۵ خط انتقال گاز و استقرار بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار ایستگاه تقلیل فشار اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۹۰۰هزار مشترک و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ مصرف کننده گاز داریم.

وی اظهار داشت: نصب ۱۱۸ هزار علمک و راه اندازی بیش از ۱۰ هزار ایستگاه تقلیل فشار در دستور کار است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false