×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ورق‌های فولادی با قیمت آزاد به‌پای صنعت لوازم خانگی نوشته می‌شود

ورق‌های فولادی با قیمت آزاد به‌پای صنعت لوازم خانگی نوشته می‌شود، مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری اسنوا  از قیمت گزاف ورق‌های فولادی گلایه کرد و گفت: امروز ورق فولادی که به‌دست ما می‌رسد و در بازار بورس فروخته می‌شود به نرخ آزاد محسوب می‌شود، اگر ما بخواهیم همین ورق‌ها را وارد کنیم ۵ تا ۸ درصد ارزان‌تر به نفع ما می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: محمدرضا دیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: واردات کالای خارجی  زمانی توجیه اقتصادی دارد که کالای ایرانی هم بتواند در  بازارهای خارج کشور عرضه شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد آزاد باید شکل بگیرد، ادامه  داد: این نوع اقتصاد یعنی بده و بستان و به یک ارتباط دو طرف گفته می‌شود.

دیانی با اشاره به اینکه در جو اقتصادی که باید کالای ایرانی را به اسم کالای چینی در بازارهای جهانی عرضه کنیم و پول را در قالب سه صراف به ایران برگردانیم، واردات کالای خارجی در چنین جوی یا از سوی افراد ناآگاه است یا سیاسی.

وی بیان داشت: امروز برای ساخت لوازم خانگی نه تنها از هیچ یارانه انرژی بهره نبردیم بلکه امروز  ورق فولاد مبارکه را در بورس با نرخ آزاد می‌خریم که اگر  ورق وارد کنیم ۵ تا ۸ درصد ارزان تر برای ما در می‌آید و صنایع پلیمر به نرخ آزاد به‌دست ما می‌رسد.

مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری اسنوا گفت: هنوز کیفیت لوازم خانگی اسنوا برای ما ملموس نشده بود اما در یک طرح تحقیقاتی بالای ۹۰ درصد شاهد رضایت مردمی از کیفیت بودیم.

وی با بیان اینکه حمایت از سلبریتی‌ها و ورزش در حالی است که هیچ گونه حمایتی از صنعتگران نمی‌شود، ادامه داد: سال گذشته ترکیه تنها از راه حمایت از صنعت لوازم خانگی توانست دو برابر درآمد ناشی از نفت ایران درآمدزایی کند.

دیانی میزان ارز اوری صادرات لوازم خانگی در یک‌سال گذشته را  ۱۴ و ۱۵ میلیون دلار  عنوان کرد و افزود:  به سمت توسعه صادرات قطعات و همچنین صادرات پلیمر را به کشورهای سوئد و انگلیس رفتیم تا وابستگی ارزی را قطع و در این حوزه  خودکفا شویم.

وی با بیان اینکه  نگذارید جریان‌‌های صنعتی در کشور به حاشیه بروند و این جریان‌ها را بزنند، ادامه داد: جریان‌های صنعتی مثل جریان‌های علمی است و هر صنعت امروز حکم دانشگاه صنعتی را دارد.

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری اسنوا گفت: جریان‌های صنعتی جریان های سیاسی نیستند که بتوانند پوست بیندازند بلکه ۳۰ سال زمان می‌برد که یک جریان صنعتی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه واردات لوازم‌خانگی از قبل هم ممنوع بود،  ادامه داد:  ال جی و سامسونگ را کسی بیرون نینداخت، آن‌ها خود رفتند و کاری را که روی زمین گذاشتند ما جمع کردیم.

دیانی با اشاره به اینکه امروز صنعت لوازم حتی به‌عنوان یک صنعت مادر عامل پیشرفت کشورهای مثل چین و ژاپن و کره شده است و این درحالی که با رشد تولید لوازم خانگی اسنوا بجای حمایت انگ رانت خواری بر آن چسباندند و مردم را از خرید اسنوا ترساندند، اعلام کرد: به‌دنبال این جریان فکری دولت ترسید، صنعتگران از افزایش تولید ترسیدند و این یک خیانت بزرگ بود.

مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری اسنوا با بیان اینکه دنیا بدون حمایت صنایع چرخه‌اش نمی‌گردد، گفت:  به قاچاق لباس قانون پوشیدند و با عنوان پیله روی و مرز نشینی وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: زمانی‌که ۸۰ درصد  بازار دست ال جی و سامسونگ بود و  بازار با یخچال و تلوزیون و ماشین لباسشویی این دو مارک قبضه شده بود کسی سخن از رانت و انحصاری نمی راند.

دیانی گفت: ما خواهان یک دوره ۵ ساله برنامه دولت در دوره ممنوعیت واردات لوازم خانگی برای اسکیل آپ شدن در صنایع لوازم خانگی و همچنین  تمام سرمایه گذاران صنعتی هستیم که بتوانیم جهش اقتصادی را با صادرات قطعات لوازم خانگی شکل بگیرد.

وی بیان داشت: حاشیه سازی سیاسی که گاهی شکل می گیرد دلیل اصلی رکود اقتصادی است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false