×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پراید هم قیمت یک آپارتمان در سال ۹۴

پراید هم قیمت یک آپارتمان در سال ۹۴، به نظر می‌رسد، تدابیر اندیشیده شده در زمینه کاهش بهای خودرو به رغم همه اظهارات متولیان امر تا به امروز به نتیجه نرسیده است، ضمن اینکه در روزهای اخیر هم باز شاهد صعودی شدن شیب نمودار قیمت انواع خودروها بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، الهام صادقی: به نظر می‌رسد ترمز گرانی خودرو به رغم همه تدابیر اعلام شده همچنان کشیده نشده است و نمودار بهای وسایل نقلیه هنوز هم جست و خیزهای صعودی فراوانی دارد.

روندی که شاید دیگر این روزها برای بسیاری از افراد چندان نیز غیر قابل انتظار نباشد و دیگر سربالایی نفس گیری که در سال‌های اخیر قیمت خودرو پیموده به چشم شان نیاید.

در صورتی که اگر بسیاری از ما کمی تامل کنیم و نگاهی به ارزش پولی که این روزها در ازای داشتن یک وسیله نقلیه نه چندان لوکس می‌پردازیم، بیندازیم کمی متوجه سربالایی شویم که چندسالی است، بهای وسایل نقلیه و البته دیگر اقلام پیموده انده و این روند همچنان نیز به نوعی ادامه دارد.

به عنوان نمونه باید گفت؛ اگر چه از اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته به عبارتی ۱۸ ماه قبل تولید پراید متوقف شده است، اما این خودرو که پیش از این وسیله نقلیه ای بود که اقشار به نسبت ضعیف نیز با کمی پس‌انداز می‌توانستند آن را مالک شوند، ولی این روزها با افزایش قیمت مواجه هستند.

پراید هم قیمت یک آپارتمان نوساز در سال ۱۳۹۴

مبلغی که در سال 1394 به عبارتی 6 سال قبل بهای آپارتمان نوساز مسکونی 50 متری در منطقه شمشیری تهران بود.+اکوپرشین
مبلغی که در سال ۱۳۹۴ به عبارتی ۶ سال قبل بهای آپارتمان نوساز مسکونی ۵۰ متری در منطقه شمشیری تهران بود.

براین اساس آخرین خبرها حکایت از این دارد؛ قیمت پراید ۱۱۱ با افزایش یک تا سه میلیون تومانی در مقایسه با هفته اخیر در بازار به قیمت ۱۵۵ تا ۱۵۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مبلغی که در سال ۱۳۹۴ به عبارتی ۶ سال قبل بهای آپارتمان نوساز مسکونی ۵۰ متری در منطقه شمشیری تهران بود.

همچنین با حدود این مبلغ در آن سال خریداران می‌توانستند مالک آپارتمان ۵۰ متری نوساز در خیابان کمیل و خیابان مرتضوی شوند. اگر هم خریداری کمی از ویژگی پایین بودن سال ساخت یا همان نوساز بودن ساختمان کوتاه می‌آمد، این شانس را داشت که واحد مسکونی ۱۶ ساله در خیابان شاهین شمالی در منطقه جنت آباد آن هم با زیربنایی حدود ۸۰ متر خریداری کرده و در آن ساکن شود.

اگر هم اکنون خریدار پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ هستید که این روزها در بازار ۲۴۷ میلیون تومان داد و ستد می‌شود، بد نیست بدانید که این مبلغ قیمت یک آپارتمان حدود ۶۵ متری در محدوده خیابان رسالت در سال ۱۳۹۴ البته با عمر حدود ۱۱ تا ۱۲ سال بوده است، ضمن اینکه با همین مقدار اندوخته مالی در بازه زمانی اشاره شده، می‌توانستید مالک آپارتمانی با متراژی مشابه اما نوساز تر حدود پنجساله در محدوده خیابان آزادی، خیابان حبیب اللهی شوید.

علاوه براین با مبلغی که اکنون برای تهیه خودرو پژوه پارس‏، دوگانه سوز مدل ۱۴۰۰ باید پرداخت شود، به عبارتی ۳۰۵ میلیون تومان حدود ۶ سال قبل این امکان وجود داشت که دو واحد مسکونی حدود ۵۰ متری یکی در محدوده خیان هلال احمر و به نسبت نوساز و دیگر در خیابان گلبرگ غربی خریداری کرد یا اینکه مالک واحد حدود ۶۵ تا ۷۰ متری کلنگی در خیابان بهار در محدوده هفت تیر شد.

افزایش یک تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت‌ها

به هر حال با توجه به آنچه که اشاره شد و مقایسه اجمالی به عمل آمده باید گفت، اگر روند افزایش بهای خودرو ادامه یابد به زودی باز هم شاهد مقایسه‌های متاثرکننده بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

دلنگرانی که صعودی شدن دوباره بهای وسایل نقلیه به آن دامن زده است.

ضمن اینکه باید گفت؛ نمودار قیمت برخی از خودروها امروز نیز روند رو به رشدی را نشان داده است به طور نمونه تندر ال ۹۰ افزایش پنج میلیون تومانی داشته و بهای آن به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده است، علاوه بر این مروری بر قیمت‌های روز بازار حکایت از این دارد که سمند EF7 دوگانه سوز نیز سه میلیون تومانی رشد قیمت داشته و ۲۸۳ میلیون تومان در بازار قیمت ‌گذاری شده است.

البته شیب صعودی قیمت‌ها به دو خودروی اشاره شده منوط نمی‌شود و باید گفت؛ خودروهای دیگر از جمله دنا، پراید وانت، تیبا‌هاچ بگ، سمند LX، همچنین خانواده پژو از جمله مدل پارس، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز یک میلیون تومان گران شده است.

در خصوص محصولات مونتاژی سایپا و ایران‌ خودرو از جمله چانگان، کیا سراتو و‌هایما S7، هم پنج تا ۱۰ میلیون تومان تنها در فاصله یک روز افزایش قیمت داشته‌ایم.

احتمال حذف شورای رقابت تا موج سواری دوباره قیمت‌ها

این در حالی بوده که به نظر می‌رسد برخی اقدامات که این روزها صحبت از آن به میان آمده است، مانند حذف شورای رقابت که گفته می‌شود، مدنظر قرار گرفته است، اینکه شورای مذکور بار دیگر در آستانه حذف از روند قیمت‌ گذاری وسایل نقلیه قرار دارد یا این احتمال وجود دارد نام خودرو از لیست کالاهای انحصاری شورای رقابت برای قیمت گذاری خارج شود، بسترهای لازم برای موج سواری دوباره بهای انواع وسایل نقلیه را فراهم آورده است.

اما و اگرهایی برای تحقق وعده وزارت صمت

این در حالی بوده که پیش تر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بودند که طرح‌هایی در صنعت خودرو تدوین شده که باعث خواهد شد قیمت وسایل نقلیه تا پایان سال جاری ارزان شود.

ضمن اینکه با افزایش میزان تولید قرعه ‌کشی نیز حذف خواهد شد.

وعده‌ای که حداقل در زمینه ارزان شدن خودرو همچنان اجرایی نشده است و قیمت‌های موجود در بازار خبر از قوت گرفتن احتمال افزایش دوباره بهای این کالای سرمایه ای مصرفی دارد.

از سوی دیگر برخی از افراد نیز در مواجهه با اظهار نظرهای متولیان امر به این موضوع اشاره کرده اند که به احتمال زیاد در قله قیمت‌ها قرار است مقدار بسیار اندکی از بهای برخی از وسایل نقلیه کاسته شود، مبلغی که در مقایسه با میزان افزایش قیمت‌ها چندان چشمگیر نیز نخواهد بود.

ضمن اینکه برخی کارشناسان نیز تاکید دارند؛ تا پایان سال ۱۳۹۹، زیان انباشته خودروسازان از مرز ۵۵ هزار میلیارد تومان گذشته است و اکنون با توجه به این امر و صحبت‌هایی که خودروسازها در مورد کمبود و قیمت قطعات مورد نیازشان دارند، نمی‌توان انتظار داشت بهای تولیداتشان را کاهش دهند، ضمن اینکه موجبات ارتقاء کیفیت خودروهایی را که راهی بازار می‌کنند فراهم آورند، آنچه که احتمال کاهش قابل توجه بهای خودرو را با اما و اگرهای فراوانی مواجه می‌کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false