×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
واکنش مثبت معاملات بورس به حمایت‌های دولت

واکنش مثبت معاملات بورس به حمایت‌های دولت، تغییر روند معاملات بورس در هفته گذشته تحت تاثیر حمایت انجام شده از بازار سهام توسط مسوولان دولتی، بار دیگر اعتماد سهامداران را جلب و زمینه ورود نقدینگی‌های جدید به این بازار را فراهم کرد.

 به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از ایرنا: روند نوسانی معاملات بورس در چند وقت گذشته و اظهار ترس و نگرانی سهامداران نسبت به وضعیت حاکم در این بازار، مسوولان را بر آن داشت تا با اتخاذ تدابیر جدید زمینه‌ساز دلگرمی مردم برای سرمایه‌گذاری در این بازار شوند.

حمایت دولت از بازار سرمایه در چند روز گذشته از زمانی آغاز شد که آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهوری بعد از ظهر یکشنبه (۹ آبان ۱۴۰۰) در جلسه هیات دولت با اشاره به وضع شاخص بورس در روزهای اخیر، اعلام‌کرد: ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تاثیر می‌گذارد، بر این اساس باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه‌گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند.

در ادامه این جلسه، رییس‌جمهوری از سخنگوی اقتصادی دولت خواست در این زمینه با مردم و سهامداران سخن بگوید تا منطق بازار بورس و چشم‌انداز آینده آن بهتر تببین شود.

مطرح شدن چنین سخنی از سوی رییس‌جمهوری نشان داد که دولت برخلاف تصور سهامداران و برخی از فعالان بازار سرمایه، بورس را به حال خود رها نکرده است و همچنان با نظارت دقیق بر روند معاملات این بازار و نیز با ورود شاخص بورس به مدار نزولی تحت تاثیر هیجانات حاکم در بازار، با اتخاذ تصمیمات جدید مانع از ریزش بیشتر آن در زمان خاص می‌شود.

جلسه فوری وزیر اقتصاد با مدیران هلدینگ‌ها و سهامداران حقوقی

در ادامه سخنان اخیر رییس‌جمهوری و هشدار لازم نسبت به روند این روزهای بازار، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی روز دوشنبه (۱۰ آبان‌ماه) جلسه‌ای فوری با مدیران هلدینگ‌ها و سهامداران حقوقی برگزار کرد که اتخاذ تصمیمات لازم و سخنان مطرح شده از سوی وی در این جلسه برای بهبود روند این بازار را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین عامل بازگشت این روزهای شاخص بورس دانست.

بنابراین تداوم حمایت‌های اخیر مسوولان دولتی از این بازار به عنوان عاملی برای اعتماد سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس و ورود دوباره نقدینگی‌ها به این بازار تلقی می‌شود که توانست بعد از مدت‌ها سبزپوشی شاخص بورس را به تابلوی معاملات این بازار بازگرداند.

اهمیت فوق‌العاده بازار سرمایه برای آینده اقتصاد کشور

حمایت از بورس و ایجاد روزهای خوش در این بازار فقط به سخنان اخیر رییس‌جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی ختم نشد، بلکه به دنبال آن «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس‌جمهوری با سخنان خود به حمایت از این بازار ادامه داد و گفت: دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدام‌های متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به ۵۰ سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی‌تواند انعطاف داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصاد کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم.

رضایی گفت: سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند، زیرا آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false