×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
جزئیات کامل صادرات محصولات فولادی و آهن اسفنجی + نمودار

جزئیات کامل صادرات فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی، بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در دوره ۷ ماهه نخست سال جاری، ۵ میلیون و ۹۱۲ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: از میزان نرخ رشد صادرات فولاد ایران کاسته شده است؛ نرخ رشد صادرات فولاد کشور در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴۵ درصد بوده است.

در دوره ۷ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۴ میلیون و ۵۷ هزار تن بوده که رشد ۲۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در دوره ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن، و سهم صادرات اسلب، ۱ میلیون و ۳۳۵ هزار تن بوده است.

در ۷ ماهه نخست امسال، صادرات اسلب رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در دوره ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون و ۸۵۵ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۴۸۶ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع، در ۷ ماهه نخست امسال، ۴۴ درصد افزایش یافته است.

صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۷ ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش یافته است و به ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با رشد ۱۸ درصدی در ۷ ماهه نخست امسال، به ۳۶۹ هزار تن رسیده است.

صادرات آهن اسفنجی در دوره ۷ ماهه نخست امسال، با رشد ۲۷۹ درصدی به ۶۹۸ هزار تن رسیده است.در نیمه نخست سال گذشته، صادرات فولاد ایران به دلیل شرایط مرتبط با شیوع جهانی کرونا و کاهش تجارت بین‌المللی و همچنین محدودیت‌های صادرات فولاد، به شدت کاهش یافت.

در سال جاری، این وضعیت تغییر کرد و با تسهیل مقررات صادرات فولاد، صادرات کشور افزایش یافت. با این وجود، محدودیت‌های مرتبط با مصرف برق باعث شد تا از نرخ رشد صادرات فولاد کشور در دوره ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به این نرخ در دوره‌های ۶ ماهه و ۵ ماهه سال جاری کاسته شود.

جدول زیر که جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در دوره ۷ ماهه نخست امسال را نشان می‌دهد، ببینید:

جدول جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در دوره ۷ ماهه نخست 1400+اکوپرشین
جدول جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در دوره ۷ ماهه نخست ۱۴۰۰

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false