×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دکتر ماهاتیر محمد و گذار آرام از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی

دکتر ماهاتیر محمد و گذار آرام از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی، گاهی یک کتاب ارزنده و خوب در این شرایط کرونایی همدم و انیس عزیزی برای همه سوته دلان کنج منازل است که بیاموزند و سرگرم شوند که این بهترین فرصت در این وقت‌های اضافه برای همه ما خواهد بود.

اکوپرشین: علیرضا کیهان پور، روزنامه نگار: دکتر ماهاتیر محمد معمار مالزی نوین و فردی بلند آوازه و اثر گذار در جهان سیاست و شخصیتی پر تلاش در حل و فصل مشکلات کشورش در دورانی که سکاندار مدیریت اجرایی آن از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ میلادی بود و موفق شد مالزی را در شمار کشورهای توسعه یافته و موقعیت برجسته در جهان، در آورد.

وی پس از ۲۲ سال نخست وزیری و پانزده سال کناره‌گیری از فعالیت‌های حزبی، بار دیگر در ۹۳ سالگی به نخست وزیری این کشور انتخاب شد.

یادداشت‌های ماهاتیر محمد از یک سو خواننده را با تاریخچه پر فراز و نشیب زندگی و فعالیت‌های سیاسی و حزبی این سیاستمدار موفق آشنا می‌سازد واز سوی دیگر راه ورسم حکمرانی و توجه به ریز ودرشت‌های سیاستمداری ومردمداری را در دنیای جدید نشان می‌دهد.

او در باره این کتاب می‌گوید: «این داستان مالزی از دیدگاه من و داستان زندگی من است. از حکمت خردمندی پدران بنیانگذاری سخن گفته‌ام که چنین نظامی را در کشور پی ریخته‌اند که امکان حل مشکلات رویارویی با چالش‌های نفس گیر در جامعه‌ای پیچیده را با روشی دمکراتیک و مسالمت‌آمیز فراهم آوردند.

با عطف توجه به سیاست‌های عمل گرایانه‌ای که مالزی در پیش گرفت ، این کشور موفق به گذار آرام و روان از اقتصاد کشاورزی به اقتصاد صنعتی گردید… و امروزه مالزی در ردیف پیشرفته‌ترین کشورهای روبه رشد جهان است؛ زیرا نقش به سزایی در امور بین‌المللی ایفا می‌کند و آشکار تر از دیگر کشورهای اسلامی، دیدگاه‌های خود را مطرح می‌سازد.»

این کتاب با نام” پزشک، در ردای نخست وزیر ” افزون بر دو پیشگفتار مولف ومترجم (محمد مقدس) در ۶۲فصل توسط انتشارات اطلاعات تنظیم وبه قیمت ۳۸۰ هزارتومان با چاپ اول : ۱۴۰۰ هم اینک در دسترس همگان است.

به همین بهانه معرفی این کتاب و مناسبت “هفته کتاب وکتابخوانی”، این ایام دوستداشتنی بر همه کتاب دوستان و فرهیختگان اهل مطالعه مبارک و فرخنده باد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false