×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه کشاورزی کشور

برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه کشاورزی کشور از ۵ تا ۸بهمن ماه سال جاری در مشهد، مجری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی مشهد گفت: بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاه کشاورزی کشور از پنجم لغایت هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از تولیدگران کارآفرین، علیرضا عاجزی اظهار داشت: بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۱الی۱۸ بعدازظهر است و به لحاظ تعداد مشارکت‌کننده و متراژ زیرپوشش نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاه کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

عاجزی در رابطه با مراسم افتتاحیه نمایشگاه عنوان کرد: مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه در تاریخ سه‌شنبه پنجم بهمن‌ماه ساعت ۱۲ظهر و برنامه رونمایی از محصولات و تکنولوژی‌های جدید در حاشیه روز اول نمایشگاه با حضور مقامات کشوری برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که چه تعداد شرکت‌های تولیدکننده بخش کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند، بیان کرد: امسال نمایشگاه با حضور بیش از ۲۲۰شرکت تولیدکننده و نمایندگی برندهای خارجی و هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در فضایی بالغ‌بر ۴۵هزار مترمربع در سالن‌های سرپوشیده و همچنین در فضای باز برگزار خواهد شد.

عاجزی افزود: عمده فعالیت‌های مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه در زمینه تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، تولید نهاده‌های کشاورزی ازجمله کود، سم و بذر، تولید و ارائه سیستم‌های نوین آبیاری و تجهیزات گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه کشاورزی امسال کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای جذب متخصصان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، وزارت جهاد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود.

عاجزی در رابطه با نقش برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کشاورزی در انتقال تکنولوژی‌ به مزرعه بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور و همچنین مشکلات بخش کشاورزی ازجمله کم‌بارشی، برگزاری این نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه، فرصت ایجاد تعامل مستقیم بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را فراهم می‌کند.

وی در مورد زمان برگزاری نمایشگاه بیان کرد: با توجه به این‌که زمان برگزاری این نمایشگاه در پایان فصل کشت پاییزه بوده و از طرفی هنوز کشت بهاره آغاز نشده، یک مقطع زمانی مناسب برای کشاورز است که به‌دور  از گرفتاری‌ها و درگیری‌ها حوزه کشاورزی و باغداری در طول سال بتواند از این فضا استفاده کند.

عاجزی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری این نمایشگاه، توسعه کشاورزی مدرن و انتقال تکنولوژی به مزارع است تا بتوانیم سهم کوچکی در رشد بخش کشاورزی داشته باشیم.

مجری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها فرصتی است که کل کشور می‌توانند در آن با ماشین‌آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری آشنا شوند و از آن بهره‌برداری کنند.

عاجزی گفت: از همه متخصصان، بهره‌برداران و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false