×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است

ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است،‌مدیرعامل شرکت تک قارچ مروارید با بیان این‌که ادامه مسیر تولید در گروی حمایت مسئولان است، گفت: هدف شرکت ما تولید غذای سالم و باکیفیت است و در این مسیر با تمام توان حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از روستانیوز: مجتبی آل کثیر در رابطه با پیشینه ایجاد مجموعه خود اظهار داشت: به همراه برادرم در سال ۱۳۹۵ طرحی توجیهی را پیرامون تغییر کار از کشاورزی سنتی به صنعتی به اداره جهاد کشاورزی استان ارائه کردم و در سال ۱۳۹۷ وارد مرحله تولید قارچ خوراکی شدیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ ظرفیت تولید قارچ خوراکی ۲۰۰تن بود که توانستیم این رقم را در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰تن در سال برسانیم و افراد شاغل در مجموعه را هم از ۱۵به ۳۲نفر افزایش دهیم.

وی در مورد بازار هدف محصولات خود بیان کرد: علاوه بر اهواز، آبادان، ماهشهر، بوشهر، کرمانشاه، مشهد، تهران و شهرستان شوش در کشورهای عراق، امارات و کویت نیز بازاریابی انجام دادیم و موفق به حضور در بازارهای خارجی شدیم.

آل کثیر در رابطه با میانگین تولید ماهیانه بیان کرد: میانگین ماهیانه مجموعه بین ۳۲تا۳۳تن است که در زمستان‌ها به خاطر شرایط اقلیمی بیش‌تر می‌شود و در تابستان‌ به دلیل گرمای هوا کاهش می‌یابد.

وی در مورد نحوه تهیه مواد اولیه نظیر بذر، کمپوست و خاک‌پوششی گفت: مواد اولیه را از شرکت‌های مختلفی ازجمله جلگه دز، ملارد، شرکت مهندس رحیمی و… تهیه می‌کنیم.

آل کثیر افزود: ما در این مجموعه ظرفیت تولید و صادرات بیش‌تر و همچنین تأمین مواد اولیه نظیر بذر، خاک‌پوششی و کمپوست را جهت تأمین بازار داخلی و خارجی داریم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از افزایش ظرفیت تولید و صادرات، ایجاد اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان است.

وی با اشاره به تأثیر میزان عرضه و تقاضا بر قیمت‌ عنوان کرد: بیش‌تر کشورهای همسایه در زمستان تقاضای محصول بیش‌تری دارند که در نتیجه علی‌رغم افزایش تولید، قیمت در بازار داخلی بالا می‌رود.

آل کثیر افزود: کشور عراق قارچ را به‌عنوان یک غذای فصلی برای مصرف در زمستان می‌بیند و به دلیل نداشتن امکانات نگهداری از قارچ در فصل گرم، در تابستان از ما خرید نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که قارچ برای ماندگاری نیاز به سرما دارد و اگر یک روز در گرما بماند خراب می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس مثل قطر و کویت بار به‌صورت سردخانه‌ای و با هواپیما ارسال‌ می‌شود و مشتریان هم از کیفیت محصول راضی هستند.

وی در پاسخ به این‌که برای تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز چه می‌کنید، اظهار داشت: در طرح جدید در پی تهیه دستگاه هیت فیلینگ یا دستگاه کشت هستیم که تعدادی از شرکت‌های ایرانی در حال ساخت و بومی‌سازی آن هستند.

آل کثیر افزود: همچنین برای تهیه سیستم مانیتورینگ طی صحبت با دوستان و مهندسان، بیش از شش ماه روی سیستم‌های تولیدی مجموعه خود کار کردیم و توانستیم با مبلغ ۲۵۰میلیون تومان سیستم را آماده کنیم.

وی در مورد شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی صنایع غذایی بیان کرد: با توجه به این که در مجموعه ما کار تولید و فروش بر عهده خودمان است، به دلیل کمبود وقت تاکنون در هیچ نمایشگاه صنایع غذایی شرکت نکرده‌ایم.

آل کثیر با اشاره به عدم عضویت در انجمن قارچ کشور گفت: مجموعه ما عضو تعاونی‌های شهرستان شوش است.

وی در مورد چگونگی تأمین اعتبارات و نقدینگی موردنیاز مجموعه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴-۱۳۹۵ با ارائه طرح توجیهی و اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی، از بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی اعتبار و نقدینگی دریافت و در راه توسعه هزینه کردیم.

آل کثیر خطاب به مسئولان گفت: اگر مسئولان از جوانان در مسیر تولید حمایت کنند، می‌توانیم به اندازه خود در شهرستان شوش اشتغال‌زایی کنیم.

مدیرعامل شرکت تک قارچ مروارید بیان کرد: به آینده خوش‌بین و امیدوار هستم و برای خدمت به بخش کشاورزی و مردم استان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنم.

وی در پایان گفت: از مهندس ملک‌زاده، رئیس اسبق جهاد کشاورزی شهرستان شوش، مهندس دشت بزرگ، مهندس قمرزاده و مهندس مرادی از شرکت گاز استان خوزستان به خاطر اعتماد به جوانان و حمایت‌های فراوان از تولید تشکر می‌کنم.

گفتنی‌است شرکت تک قارچ مروارید در غرب کرخه و منطقه فتح المبین شهرستان شوش استان خوزستان واقع‌شده است. این شرکت چهارهزار مترمربع است و هر سالن آن ۳۸۰متر سطح زیرکشت دارد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false