×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
افزایش ۷۰۰درصدی قیمت گاز برای تولیدکنندگان آجر نسوز

افزایش ۷۰۰درصدی قیمت گاز برای تولیدکنندگان آجر نسوز، یک تولیدکننده آجر نسوز در تهران گفت: یکی از مشکلات فعلی صنعت تولید آجر نسوز قیمت گاز صنعتی است که از ۱۲۰تومان ابتدای سال در هر مترمکعب به ۸۳۰تومان افزایش یافته و هر ماه هم پلکانی بالا می‌رود. مسئولان اداره گاز هم می‌گویند محاسبه نرخ برای واحدهای صنعتی بر اساس فوب خلیج فارس و قیمت صادراتی است.

به‌گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از تولیدگران کارآفرین، محمدرضا طاهری اظهار داشت: این افزایش هزینه گاز سبب افزایش ۵۰درصدی هزینه‌های تولید شده است و اگر ما بخواهیم قیمت آجر نسوز را به همین مقدار افزایش دهیم، کسی از ما خرید نمی‌کند و به همین سبب در شرایط فعلی به فکر تعطیلی کار هستیم و بسیاری از شرکت‌ها نیز طی چند وقت اخیر دست از کار کشیده‌اند.

وی بیان کرد: قیمت پلاستیک بسته‌بندی آجر نسوز هم از کیلویی ۲۹هزار تومان در مرداد ماه، اکنون به کیلویی ۵۰هزار تومان رسیده که بر مشکلات ما برای ادامه فعالیت افزوده است.

طاهری گفت: این در حالی است که لوازم یدکی دستگاه‌های تولیدی و مصرفی مانند بلبرینگ، پیچ، نوار، یاتاقان، روغن و… هم هر روز افزایش پیدا می‌کند و معلوم نیست چه کسی باید بر این بازار نظارت کند.

این تولیدکننده آجر نسوز در تهران در مورد مشکلات تهیه خاک نسوز برای تولید هم گفت: در حال حاضر قیمت خاک کیلویی ۴۰تا ۵۰هزار تومان در هر تن است و برای آن مشکلی نداریم، اما چندین برابر این رقم را برای کرایه حمل پرداخت می‌کنیم؛ به عنوان مثال هزینه حمل ۲۰تن خاک توسط کامیون سه میلیون تومان می‌شود که برای پرداخت آن به شدت با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به استهلاک بالای دستگاه‌ها گفت: جنس قطعات دستگاه‌ها از فولاد است و به سبب تماس قطعات با خاک استهلاک آن‌ها بالاست و در طول ماه حداقل ۲۰درصد درآمد صرف تعویض قطعات دستگاه‌ها می‌شود.

طاهری با بیان این‌که در سال «تولید، پیشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌شود، گفت: از مسئولان می‌خواهم با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان حامی آن‌ها در شرایط سخت تولید باشند. تولیدکنندگان نمی‌توانند با نرخ سود بالای ۲۰درصد به فعالیت ادامه دهند و این امر سبب می‌شوند سرمایه‌گذاران به سمت بخش‌های غیرمولد و دلالی بروند.

وی در پایان گفت: بسیاری از تولیدکنندگان آجر نسوز نما و صنعتی در اصفهان، خراسان، ورامین و شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران تعطیل کرده‌اند و با تعطیلی آن‌ها به خیل عظیم بیکاران اضافه ‌شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false