×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دادرس روزهای بحران (سخت) باشیم

دادرس روزهای بحران (سخت) باشیم، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در ۲۸۳ مدرسه استان متشکل از ۱۱۶ مدرسه پسرانه و ۱۶۷ مدرسه دخترانه از بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: این طرح بیش از ۸۴۹۰ دانش آموز پایه هشتم مقطع متوسطه متشکل از ۳۴۸۰ دانش آموز پسر و ۵۰۱۰ دختر را با آموزش کمک‌های اولیه در ۸ بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری آشنا می‌کند.

در ادامه امید عظیمیان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه مهمترین هدف اجرای این طرح ترویج خود امدادی و دگر امدادی است، اظهار داشت: این طرح زمینه را برای مسئولیت ­پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان را گسترش می‌دهد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این دانش آموزان می بایست در سامانه عضویت جوانان ثبت‌نام کنند، این آموزش‌ها در شبکه شاد در دسترس است و پس از آن آزمون الکترونیکی برای این دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

امید عظیمیان آماده سازی جامعه در برابر بلایای طبیعی را لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری زلزله خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابرحوادث خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ سال جاری مدارسی که طرح دادرس را در استان اجرا می‌کنند نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

گفتنی است: طرح دادرس مخفف«دانش آموز آماده در روزهای سخت» است که با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false