×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
واردات خودرو آزاد شد

واردات خودرو آزاد شد، با پایان یافتن منع واردات خودرو در پایان اردیبهشت‌ماه امسال، دولت می‌تواند براساس قانون اقدام به واردات خودرو کند و برای این منظور نیاز به تأییدیه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از صنعت‌صنف، براساس مصوبه سران قوا در سال ۱۳۹۷ که به‌دلیل محدودیت‌های ارزی، واردات خودرو به مدت چهار سال ممنوع شده بود در ابتدای خرداد امسال به پایان می‌رسد و دولت اجازه دارد به‌طور قانونی و طبق تعرفه تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی اقدام به واردات خودرو کند.

معاون امور مجلس رییس‌جمهور در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این‌باره به ایرنا گفت: با اشاره گفت: منع واردات خودرو در پایان اردیبهشت‌ماه رفع می‌شود اما پس از آن می‌توان در این‌باره تصمیم گرفت و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

سیدمحمد حسینی افزود: در موضوع واردات خودرو از وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال شده است، همچنین در دولت نیز بارها و بارها مطرح شده که روند فعلی این صنعت مطلوب نیست.

حسینی با اشاره به گلایه‌های جدی رهبر معظم انقلاب درباره کیفیت خودروهای تولید داخل، بیان ‌داشت: در این زمینه دولت به‌جد در حال فعالیت است و به‌طور قطع نظر نمایندگان مجلس نیز برایمان محترم است که چطور می‌توان از این وضعیت عبور کرد.

حسینی افزود: مباحثی همچون واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی و از آن طرف، نظارت دولت بر آن، همچنین موضوع واردات خودرو جزو مواردی است که مطرح است.

وی ادامه‌داد: باید تغییر و تحولی در این حوزه انجام شود و دولت و وزارت صمت نیز اقدامات جدی در برنامه‌هایشان طراحی کرده‌اند.
معاون امور مجلس رییس‌جمهور تصریح‌کرد: باتوجه به اینکه دولت کارهای بزرگ را در برنامه‌های خود دارد، مساله خودرو و دیگر مشکلات باید به سرعت رفع شود تا دیگر مساله دولت و وزارت صمت نباشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false