×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد، نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به پرداخت ۹۰درصد مطالبات گندم‌کاران کشور گفت: تاکنون دو میلیون و ۴۰۰هزار تن از گندم‌کاران کشور به صورت تضمینی خریداری شده و قرار است ۱۰درصد باقی مانده مطالبات نیز تا آخر هفته پرداخت شود تا مجالی برای جولان دلالان در بازار گندم مهیا نشود.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر در ۲۷استان کشور گندم در حال برداشت است و عملکرد تولید در واحد سطح نیز نسبت به سال گذشته بیش‌تر شده؛ به عنوان مثال عملکرد تولید در واحد سطح در استان سیستان و بلوچستان سه تا چهار برابر شده و این عملکرد در استان‌های مختلف بنا بر شرایط اقلیمی از ۱۰ تا ۳۰درصد افزایش داشته است.

ایمانی با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۵/۹ تا ۱۰میلیون تن گندم از مزراع کشور بیان کرد: افزایش خرید در گروی پرداخت سریع مطالبات گندم‌کاران است.

وی در پاسخ به این‌که خرید تضمینی در این برهه نسبت به سال قبل چه تفاوتی دارد، گفت: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته گندم بیش‌تری از کشاورزان خریداری شده که این امر به سبب افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و درک صحیح کشاورزان از وضعیت کشور و جهان است.

ایمانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال گندم‌کاران پنج تا شش میلیون تن گندم تحویل مراکز خرید دهند که این سبب می‌شود از حجم واردات به کشور کاسته شود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در پاسخ به این‌که نیاز سالانه کشور به گندم چه میزان است، اظهار داشت: اگر استانداردهای مصرف را رعایت کنیم و ضایعات را کاهش دهیم، نیاز کشور به گندم حدود ۵/۹میلیون تن است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false