×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نقش بانک‌ها در توسعه بازار BNPL در کشور

مدیرعامل شرکت تدبیرگران فناوری اطلاعات تجارت ایرانیان گفت: حضور بانک‌ها در بازار BNPL با فرصت‌ها و تهدیدهایی همراه هست و برای تعامل بانک‌ها با بازیگران حوزه BNPL باید مدل‌های جدیدی به کار گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین: محمد فرجود با اشاره نقش مهم بانک‌ها در در توسعه بازار BNPL در کشور اظهار داشت: BNPL برای بانکها فرصت‌ها و تهدیدهایی به همراه خواهد داشت که برای آن باید برنامه‌ریزی کنند و تغییرات لازم را در راهبردها و فرایندهای خود ایجاد نمایند.

مدیرعامل تفتا افزود: بانک‌ها می‌توانند نقش موثری در توسعه بازار BNPL داشته باشند؛ در ساده ترین حالت، افزوده شدن مشتریان فعلی بانک‌ها به سبد مشتریان خدمات BNPL می‌تواند باعث گسترش بازار این خدمات.

از سوی دیگر، با اضافه شدن داده‌های بانک از مشتریان، امکان اعتبارسنجی دقیق تر و ارائه خدمات بهتر و شخصی‌سازی شده به مردم بر بستر پلت‌فرم‌ها و شرکت‌های فینتک مهیا می‌گردد.

همچنین بانک‌ها می‌توانند نقش مهمی در تامین اعتبار و نقدینگی‌ لازم جهت اجرای طرح‌های BNPL و پرداخت‌های اعتباری بزرگتر داشته باشند.

وی افزود: با توجه به نیاز پلت‌فرم‌ها به خدمات خط اعتباری و نقدینگی، بانک‌ها جدی‌‌ترین منبع تامین مالی برای این بازیگران هستند و در حال حاضر این همکاری بین بانک‌ها و بازیگران حوزه BNPL وجود دارد.

اما عمدتا این همکاری محدود به ارایه خط اعتباری بوده و تعامل جدی در زمینه اعتبارسنجی مشترک و تبادل داده ها بین بانک‌ها و فینتک‌ها شکل نگرفته است.

ما در بانک تجارت به دنبال آن هستیم ابزارهای بهتری را برای تعامل بین بانک و بازیگران حوزه BNPL فراهم کنیم.

در ادامه خاطرنشان کرد: شواهد نشان می دهد خدمات BNPL  در سالهای آتی در اکثر کشورهای دنیا رشد جدی خواهد داشت و با توجه به عدم وجود خدمات کارت اعتباری در کشور، پیش بینی می شود این روند در کشور ما نیز با شتاب پیش برود. 

مدیرعامل تفتا در پایان اظهار کرد: بانک تجارت یکی از بانک‌های پیش‌رو در زمینه تعامل با بازیگران BNPL بوده است.

امیدواریم با اجرای برنامه‌های تدوین شده در بانک تجارت ضمن طی نمودن مسیر تعالی خود با ایجاد بسترهای الکترونیک و هوشمند برای اتصال خدمات بانکی به زنجیره خدمات فین‌تک، بتوانیم در گسترش این بازار مشارکت داشته باشیم و بستر لازم برای ارائه خدمات هوشمندانه‌تر و کاربردی‌تر برای مردم را فراهم آوریم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false