×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کلیات ترمیم حقوق کارکنان تصویب شد

کلیات ترمیم حقوق کارکنان تصویب شد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض و دوگانگی در پرداخت حقوق‌ها با کلیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، دویست و چهل و سومین نشست علنی خانه ملت در روز یکشنبه ۲۴ مهرماه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و در ادامه، صحن علنی مجلس کار خود را در حالی آغاز کرد که موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را در دستور کار قرار داشت.

دستور کار نخست پارلمان، بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه بود؛ گزارشی درباره سازوکار افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری.

تورم به۴۰ درصد رسیده و سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود.

این شرایط دولت و مجلس را برآن داشت که گرانی کالاها را با افزایش حقوق جبران کنند بنابراین لایحه‌ای دوفوریتی برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تدوین شد.

در ادامه محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه برای توضیح گزارش کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیون پشت تریبون قرار گرفت و توضیحاتی درباره سازوکار پیش‌بینی شده برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری ارائه کرد.

بنابر اعلام خانه ملت، اهمیت افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری به قدری بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه را به پارلمان کشاند؛ سیدمسعود میرکاظمی در باب ضرورت بازنگری جدی در متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری این لایحه می‌گوید باتوجه به اتفاقاتی که پس از تصویب بودجه در افزایش قیمت‌های جهانی و جنگ اکراین و روسیه رخ داد و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در شورای عالی کار، نیازمند این شدیم که یک بازنگری جدی در متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دهیم.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، به برگزاری جلسات مختلف برای بررسی این لایحه اشاره می‌کند و می‌گوید هرچند براساس لایحه دولت ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و یک میلیون تومان به کارمندان شاغل اضافه می‌شد اما پیش‌بینی دولت برای منابع این رشد حقوقی تا امروز به ما اعلام نشده است.

اما این طرح مخالفان و موافقانی نیز دارد؛موافقان کلیات این لایحه به ضرورت توجه به معیشت کارکنان و بازنشستگان و مشکلات اقتصادی اشاره کرده و بر تصویب آن تاکید کردند. اما مخالفان معتقد بودند که با تصویب این لایحه  موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها ایجاد می‌شود.

درنهایت مجلسی‌ها کلیات لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را تصویب کردند اما برای رفع ابهامات موجود در این لایحه جزئیات آن به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false