×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ساخت پردیس علوم خواجه نصیر آغاز شد

ساخت پردیس علوم خواجه نصیر آغاز شد؛ در مراسمی با حضور رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پیمانکار، کلنگ ساخت «پردیس علوم» این دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین، امروز ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ و در مراسمی، پروژه طرح جامع دانشگاهی شهید رضایی‌نژاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با کلنگ‌زنی ساخت پردیس علوم این دانشگاه در منطقه حکیمیه تهران و در همسایگی دانشکده هوافضا خواجه نصیر با حضور حسن کریمی مزرعه‌شاهی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سیدابراهیم طاهری پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس، مدیر امور طرح های عمرانی دانشگاه خواجه نصیر، اعضای هیأت علمی و برخی از مدیران و مسئولان این دانشگاه آغاز شد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر در سخنانی پیش از انجام کلنگ‌زنی ضمن تقدیر از میزبانی ارزنده دانشکده مهندسی هوافضا، اظهار داشت: امروز کلنگ ساخت سه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم دانشگاه در قالب «پردیس علوم» به زمین زده خواهد شد.

کریمی مزرعه‌شاهی با بیان اینکه متراژ پروژه بالغ‌بر ۱۵ هزار مترمربع است، ادامه داد: این سه دانشکده در سه برج شبیه و کنارهم قرار دارد و زمان اجرای آن ۲ سال است که امیدواریم طبق زمان‌بندی انجام شود.

رییس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ ساله فعالیت پیمانکار پروژه در حوزه ساختمان و تأسیسات و تعلق خاطر مدیرعامل آن به‌دلیل سابقه‌ تدریسی که ۴ دهه قبل در این دانشگاه داشته‌اند، گفت: برای ساخت و انتقال دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر سه فاز اضطرار، میانی و کلان تعریف شده است.

به‌گفته وی از آنجا که ساختمان فعلی دانشکده‌های فیزیک و شیمی در منطقه جلفا و سیدخندان فرسوده شده‌اند بنابراین در فاز اضطرار، کلنگ‌زنی و ساخت پردیس علوم برای انتقال و جابجایی این دو دانشکده به همراه دانشکده ریاضی انجام خواهد شد.

کریمی مزرعه‌شاهی افزود: در ادامه و در فاز میانی، تجمیع منطقه‌ای و سپس در فاز کلان، تجمیع یکپارچه دانشکده‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر انجام می‌شود.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم سیدابراهیم طاهری، پیمانکار و مدیرعامل شرکت سمندیس با اشاره به متراژ ۱۵ هزار مترمربعی پروژه که امکان افزایش آن در طی دوران ساخت نیز وجود دارد، گفت: همیشه آرزوی این را داشته‌ام که دانشگاه خواجه نصیر تجمیع شود و دانشکده‌های آن از این پراکندگی بیرون بیایند و در یکجا کنارهم قرار گیرند.

طاهری اضافه کرد: کلنگ‌زنی پردیس علوم، شروع این تجمیع خواهد بود و علاقمندم که با دقت و سرعت مناسب طبق زمان‌بندی تعیین شده کارها انجام شود و تلاش کنیم با نگاه بزرگتری این مجموعه را ببینیم و بسازیم.

مدیرعامل سمندیس با اشاره به اینکه ۴۴ سال قبل در همین مجموعه قدیمی تدریس داشته‌ام، خاطرنشان کرد: بنده اینجا را به مانند یک ملک شخصی می‌بینم و دلم می‌خواهد که به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهم. 

گفتنی است طرح نما و محوطه‌سازی این مجموعه براساس المان‌های منسوب به خواجه نصیرالدین طوسی خواهد بود که در پنجم اسفندماه امسال به مناسبت زادروز حکیم خواجه نصیر طوسی و روز مهندس به صورت قطعی تصویب و اجرا خواهد شد.

مراسم کلنگ‌زنی پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
مراسم کلنگ‌زنی پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false