×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اولین نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی دوره ششم استان البرز با اعضای شورای ادوار گذشته

اولین نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی دوره ششم استان البرز با اعضای شورای ادوار گذشته/علیرضا قره حسنلو رئیس شورای استان البرز و دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در اولین نشست صمیمانه و هم اندیشی اعضای شورای اسلامی دوره ششم با اعضای شورای اسلامی دوره سوم، چهارم، پنجم که در مجتمع دشت بهشت مشکین دشت برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست، استفاده از تجربیات و پتانسیل اعضای محترم شوراهای ادوار در جهت سیاستگذاری های برنامه های شورا استان و هماهنگی لازم در جهت برگزاری نشست های فصلی و ارج نهادن از زحمات اعضای ادوار گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از ندای البرز، قره حسنلو ضمن تشکر از استانداری البرز، استاندار محترم، نمایندگان مجلس و مدیران امور شهری و روستایی استان عنوان کرد: شورای استان دارای دو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و کمیسیون برنامه بودجه و عمرانی می باشد. با توجه به نامگذاری سال و حمایت های رهبر عزیزمان در بحث فعالیت های دانش بنیان طرحی مربوط به کمیسیون آموزش داشتیم که کمیسیون آموزش را به آموزش، تحقیقات و فعالیت های دانش بنیان تغییر دادیم و در حال حاضر چندین طرح در دست پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه عضو کمیسیون آموزش شورای عالی استان ها می باشم یکی از دغدغه ها بحث آموزش است. ضعف آموزش و عدم آشنایی به قوانین چه در حوزه شهری و چه در حوزه ی روستایی متاسفانه مشکلات زیادی را به وجود آورده است که بر این اساس کارگروه آموزش را راه اندازی کردیم و با برگزاری دوره های آموزشی به مدت یک هفته، هر روز اعضای شورای روستاهای یک شهرستان استان آموزش داده می‌شوند و انواع روش‌های بودجه نویسی و بودجه‌ریزی و قوانین آن را زیر نظر اساتید این حوزه آموزش می‌بینند.

در ادامه محمد مهرزاد نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز گفت: در این جلسه از تجربیات شوراهای گذشته در زمینه بودجه، عمرانی و مشکلاتی که شوراهای شهرها با سیستم های اداری داشتند مطرح شد و راهکار های خوبی در این بخش ها عنوان شد که تلاش می شود از طریق نمایندگان محترم شورای اسلامی استان در شورای عالی کشور بتوانیم به صورت طرح، این موارد را برای کم کردن مشکلات به مجلس شورای اسلامی اقدام نماییم.

نائب رئیس شورای اسلامی البرز عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که اعضای محترم شورا در کل کشور با آن مواجه هستند، بحث کمبود آموزش است. شورای اسلامی استان البرز در این زمینه مقدماتی را فراهم آورده و اعضای محترم شوراهای روستا، شهرها و نمایندگان بخش، شهرستان و استان را در کلاس های مختلف که نیاز یک عضو شورا می باشد، این آموزش ها فراهم شده و در سال ۱۴۰۲ هر دو ماه یکبار این آموزش ها را برای کل اعضای محترم شورای اسلامی استان البرز برگزار خواهیم کرد.

احمد کریمی پور دبیر شورای عالی استان البرز و عضو شورای شهر مشکین دشت گفت: بحث آموزش در شورای استان به صورت جدی در حال پیگیری است که آموزش های لازم را برای اعضای شورای شهر و روستاهای استان البرز داشته باشیم که یکی از بدیهیاتی است که اعضا می توانند از تجربیات مربیان و اساتید استفاده کرده و دچار چالش های ناآگاهی از قوانین و مقررات کشور نباشند. یکی از جلسات مهم ما، جلسه شورای ادواری استان البرز بود که بسیار موثر و مفید بود و یکی از مهمترین اهداف این جلسه جمع شدن اعضا در کنار یکدیگر و از تجربیات چندین ساله دوستان بهره مند شویم و پیشنهاد ما این است که از این عزیزان به عنوان مشاوران شورای استان البرز استفاده کنیم.

علی گوزلی از اعضای شورای شهر نظرآباد و نماینده شورای استان البرز در شورای عالی استان ها اشاره کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات شورای عالی این است که پشتوانه خوبی برای ایجاد طرح هایی که به مجلس داده می شود را ندارد و می توانیم با ایجاد وحدت بین نمایندگان ادواری و همچنین طرح هایی که از شورای شهر و روستا و شورای استان برای شورای عالی گرفته می شود و با مصوبات شورای عالی کمک حال همه ی دوستان در ادامه مسیر باشیم.

در دومین روز کارگاه آموزشی که با حضور اعضای شورای اسلامی استان پهنه مرکزی (تهران، قزوین، زنجان و البرز) و با حضور رییس شورای عالی استانها به میزبانی استان البرز در مجتمع دشت بهشت برگزار شد، سردار سروری رئیس شورای عالی استانها با حضور در استان البرز هدف از برگزاری این جلسات را در جهت ارتقاء سطح دانش اعضای محترم شوراهای اسلامی و استمرار برگزاری این کارگاه ها از اهداف مهم شورای عالی استانها در همه سطوح شوراها خواهد بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false