×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نتایج انتخابات در ۳۳ اتاق شهرستان تایید شد

نتایج انتخابات در ۳۳ اتاق شهرستان تایید شد، حسین میرمحمدصادقی با بیان اینکه از ۳۴ اتاق در سراسر کشور انتخابات ۳۳ اتاق تایید و یک اتاق ابطال شد گفت: در ۵ اتاق هم به دلیل اشکالاتی در ارائه اسناد و مدارک، برخی منتخبین جای خود را به افراد علی‌البدل دادند.

به گزارش اکوپرشین: رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران با بیان اینکه از مجموع ۳۴ اتاق، انتخابات ۳۳ اتاق تایید شده است گفت: فقط در مورد یک اتاق، پیرو مصوبه شورای عالی نظارت در جلسه چند روز قبل این شورا، انتخابات این اتاق باطل شد و مراتب به هیات نظارت، رئیس اتاق مربوطه و رئیس اتاق ایران اعلام شد.

حسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین ادامه داد: در ۵ اتاق هم با توجه به اشکالاتی که در بخش ارائه ادله و اسناد و مدارک مورد نیاز وجود داشت، تغییرات جزیی داده شد و این منتخبین جای خود را به اعضای علی‌البدل دادند.

او با بیان اینکه صدور اعتبارنامه اتاق‌ها در اتاق‌‌هایی که اعتراضی به انتخابات آنها وجو نداشته و تایید شده و یا اتاق‌هایی که انتخابات آنها بعد از تصمیم شورای نظارت تایید شده، صادر شده و در اختیار روسای هیات‌های نظارت استان ها قرار گرفته است گفت: در رابطه با ۵ اتاقی که یا جابجایی همراه بوده‌اند هم روز گذشته تصمیم گیری شد و اعتبارنامه انها هم به زودی صادر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هنوز تاریخ برگزاری هیات نمایندگان اتاق ایران نهایی نشده است ادامه داد: درخواست من این است که از آنجا که طبق آیین نامه باید حداقل یک ماه قبل از برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران کسانی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران هستند حتما باید مراتب داوطلبی خود را اعلام کنند تا استعلام پیش‌بینی شده در آیین‌نامه انجام شود، داوطلبین به این فرجه ۲۰ روزه توجه داشته باشند.  

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: بعد از به نتیجه رسیدن انجمن نظارت درباره زمان برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران، به اتاق ها اعلام خواهد شد که حداکثر تا یک ماه قبل از برگزاری این جلسه، جلسات هیات نمایندگان اتاق‌های استانی را برگزار کنند و کسانی که به نمایندگی از این اتاق‌ها باید در هیات نمایندگان اتاق ایران شرکت کنند را معرفی کرده و کسانی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران هستند را نیز اعلام کنند تا فرجه ۲۰ روزه رعایت شود.

انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌ ایران تسلیم فشارها نشد

او با بیان اینکه یک هفته بعد از برگزاری هیات نمایندگان اتاق ایران کار انجمن نظارت به پایان خواهد رسید افزود: این دوره از انتخابات وضعیت خاصی داشت.

چرا که ایین نامه انتخابات تغییر کرده و شرایط قابل توجهی برای رای دهندگان و نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شد که برخی از این شرایط هم مبهم بودند.

البته شورای عالی نظارت در چند سوال و جوابی که برای ما فرستاد تلاش کرد برخی از این ابهام‌ها را مرتفع کند اما وجود این شرایط جدید کار را برای انجمن نظارت دشوار می‌کرد و نیاز به صرف وقت بیشتری بود.

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه ظرف این مدت تماس‌هایی با انجمن برقرار شده و درخواست‌هایی مطرح می شد ادامه داد: با این وجود انجمن تلاش کرد تحت تاثیر هیچ نفوذی قرار نگیرد و بر اساس آنچه فارغ از این فشارها و درخواست‌ها تشخیص داد درباره شرایط کاندیداتوری افراد تصمیم گیری کرد.

با اعلام نتایج هم معلوم شد که برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنایی نداشته و انجمن فارغ از فشارها و درخواست‌ها بر اساس قانون و وجدان خود تصمم گرفته است.  

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false