×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی

انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی؛ انتظار صاحبان صنعت آب بسته‌بندی از قانونگذاران در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمایت برخورداری از مساعدت و حمایت لازم ایشان به‌ویژه در حوزه قیمتگذاری محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری اکوپرشین به نقل از صنعت‌صنف، باتوجه به مشکلات روزهای اخیر در تامین آب شرب شهری در پایتخت و بروز خشکسالی‌های پیاپی، وقت آن رسیده است تا رویکردی متفاوت از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نسبت به آب‌های بسته‌بندی شامل آب معدنی و آب آشامیدنی در نظر گرفته شود.

دبیرکل انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در گفت‌وگو با صنعت‌صنف با بیان اینکه امروز در سطح جهان و به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته آب بسته‌بندی به‌عنوان محصولی استراتژیک و حیاتی مورد توجه است بر ضرورت اصلاح رویکرد و بازتعریف جایگاه این محصولات در ایران به‌عنوان کشوری بلاخیز و خشک و نیمه‌خشک با کاهش شدید منابع آبی تاکید کرد.

پیمان فروهر یادآور شد که در تمامی بلایای طبیعی سال‌های اخیر ازجمله زلزله، سیل و … همچنین در رویدادهای مناسبتی همچون مراسم اربعین، آب‌های بسته‌بندی، نجات‌بخش جان‌ بسیاری از عزیزانمان بوده و همواره در اینگونه موارد یاریگر دولت‌ها و مسئولان در دوره‌های مختلف زمانی بوده‌اند، درحالیکه تاکنون سهم توجه و حمایت مورد نیاز این صنعت، هرگز کافی نبوده است.

فروهر اظهار داشت: صنعت بسته‌بندی آب به‌رغم رشد روزافزون و شدید قیمت مواد اولیه آن در دو سال اخیر، همواره با چالش کرایه حمل به‌عنوان قاتل خاموش این صنعت نیز دست و پنجه نرم کرده است با این حال صاحبان این صنعت یکی از پایبندترین صنایع کشور در رعایت ضوابط سازمان حمایت بوده‌اند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تاکید کرد که قیمت ارزان این محصولات، حجم و وزن بالای آنها و تاثیر شدید کرایه حمل در قیمت تمام شده و هزینه‌های گزاف توزیع شهری سبب شده تا هیچ شرکت پخش مواد غذایی در کشور تمایلی به پخش آب بسته‌بندی نداشته باشد و بنابراین شرکت‌های تولیدکننده آب ناگزیر به تحمل هزینه‌های سنگین حمل و توزیع شده تا از این طریق چرخه تولید متوقف نشود.

وی ادامه داد: توقع صاحبان این صنعت از قانونگذاران در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمایت برخورداری از مساعدت و حمایت لازم به ویژه در حوزه قیمتگذاری محصولات است.

فروهر خاطرنشان کرد از آنجا که در بیش از ٩٠ درصد از جغرافیای کشور هموطنان در کلانشهرها و شهرها به آب شرب ارزان‌قیمت دسترسی دارند بدیهی است که صاحبان این صنعت هرگز علاقمند به افزایش قیمت محصولات نبوده و تنها انتظار آنان متناسب‌سازی قیمت محصولاتشان با شرایط جاری در اقتصاد کشور بوده که در متأسفانه دو سال گذشته و پس از اجرای طرح شفاف‌سازی قیمت‌ها، انجام نشده است.

وی تصریح کرد که صرف‌نظر از اهمیت حیاتی محصولات این صنعت که بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دهها هزار نفر از هموطنان در این صنعت از دیگر نکات مهمی ا‌ست که نیازمند توجه است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران اذعان داشت که نباید فراموش کنیم که باتوجه به محل قرارگیری واحدهای تولیدکننده آب بسته‌بندی در کوهستان‌ها و شهرهای دورافتاده، پرسنل این واحدهای تولیدی همواره ساکنان نقاط محروم و نیازمند به اشتغال هستند و به همین سبب شایسته است تا با حمایت از این صنعت، موجبات پایداری اشتغال ایشان فراهم شود.

بنابراین گزارش، تولیدکنندگان، صنعتگران، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار امیدوارند با حضور عباس علی‌آبادی در مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت باتوجه به سابقه حضور وی در جایگاه تولیدکننده و تسلط و آگاهی کامل از وضع تولید، سرمایه‌گذاری، توزیع و فروش، اقدامات مناست و راهگشا در منظومه صنعت ایران به اجرا درآید. 

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false