×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آغاز ساخت راه‌آهن رشت آستارا از ۲۰۲۴

آغاز ساخت راه‌آهن رشت آستارا از ۲۰۲۴؛ در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه قرارداد اجرایی پروژه رشت – آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضاء رسید.

به گزارش اکوپرشین، در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، قرارداد اجرایی ساخت راه‌آهن رشت آستارا میان ایران و روسیه به امضاء رسید.

موافقتنامه قرارداد اجرایی پروژه رشت – آستارا به امضای شرکت‌های معرفی‌شده از سوی دو کشور ایران و روسیه رسید و به گفته معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

در این قراداد مدت زمان پروژه، قوانین و شرایط اجرایی پروژه، ضمانت‌نامه‌ها و … مشخص شده است و با اجرای آن، گروه‌هایی از ایران و روسیه در پروژه مستقر می‌شوند.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، زمان اجرای این پروژه سه تا چهار سال تخمین زده شده است.

نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب، با حضور مقامات روسیه و هند و سفرای کشورهای حوزه دریای‌خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان به میزبانی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در تهران برگزار شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false