×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ظرفیت معطل تولید خودرو باید احیا شود

ظرفیت معطل تولید خودرو باید احیا شود، سید مرتضی ضیایی، کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به اهمیت توسعه علم و فناوری در صنعت خودرو، گفت: امیدواریم ضمن تکیه بر دانش فنی خودروسازان داخلی و بهره گیری از ظرفیت‌های بومی بتوانیم به ارتقاء سطح کیفی تولید خودرو دست پیدا کنیم.

به گزارش اکوپرشین: وی در ادامه به قیمت گذاری خودرو داخلی اشاره کرد و افزود: نرخ کارخانه‌ای خودروی داخلی به واسطه شورای سیاستگذاری انجام و اعلام شده است که امیدواریم در راستای کاهش نرخ آزاد خودرو نیز با نظارت و سیاست‌گذاری درست اقدام شود.

این مقام مسؤول در ادامه به تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از علت‌های وجود تورم در بازار خودرو تحریم‌ها و در دسترس نبودن برخی از ابزارآلات و قطعات صنعت خودرو سازی است.

ضیایی در بخش دیگری به تشریح مسئله تحول در صنعت خودروسازی پرداخت و اضافه کرد: کاهش تولید خودرو در چهار سال متوالی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به گونه‌ای بود که طی این سال‌ها هیچ گاه تولید خودروسازان داخلی به سقف یک میلیون دستگاه نرسید و همچنین انباشته شدن خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان در این سال ها، مشکلات فراوانی را برای خودروسازان به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بنا به تعریف دستور العمل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از سال ۱۴۰۱ در مسیر «طرحی نو» برای صنعت خودروی کشور‌ اقدام شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در گام اول برنامه، بر تثبیت جریان تولید متمرکز شد تا با افزایش مقیاس تولید، علاوه بر پاسخ به نیاز انباشته بازار طی این سال‌ها، ظرفیت‌های معطل تولید، احیاء شوند، بدین ترتیب یکی از بیشترین رشدهای تولید در تاریخ خودروسازی کشور در سال گذشته رقم خورد. رشدی که حتی در مقیاس جهانی نیز چشمگیر است.

وی گفت: بنا به گزارشات واصله طی سال گذشته موفق شده‌ایم با تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه، رشدی قریب به چهل درصد را نسبت به سال گذشته ثبت کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: بنابراین گام تحول صنعت خودروی ایران براساس برنامه وزارت صمت تحقق یافته است و امید می‌رود که گام های بعدی نیز به خوبی محقق شود و در سال ۱۴۰۴ علاوه بر تامین نیاز داخلی، صنعت خودرو کشور به بازارهای جهانی نیز رسوخ کند، اگرچه اکنون هم بخش کوچکی از بازار کشورهایی نظیر عراق و ونزوئلا را در حوزه خودرو در اختیار داریم و همچنین اقداماتی برای تولید مشترک با کشور روسیه انجام شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false