×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش

استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش، پیرو مصوبات سفر ریاست جمهوری با حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران، ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه در ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم این سازه‌ها را دارای نقش بسزایی در یک اکوسیستم خواند و از مزایای آن به افزایش ذخایر آبزیان، پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان جهت مصون ماندن از شکار شدن و جریانات شدید جزر و مدی، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه‌مندان در افزایش ذخایر، حراست و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیرمجاز کف‌زیان، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل، کاهش فشار صید بر زیستگاه‌های طیبعی اشاره کرد.

وی با بیان این که تاکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی پیرو مصوبات ریاست جمهور در استان هرمزگان مستقر شده است، گفت: در این مرحله از استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلی جزیره کیش استقرار یافت.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این مراسم گفت: شناسایی و مکان‌یابی برای استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در قشم و همچنین شرق استان (جاسک و سیریک) ادامه خواهد داشت.

بارانی با بیان این که اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، ادامه داد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های هرمزگان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و … شاهد هستیم.

وی اذعان داشت: جانمایی استقرار سازه‌ها براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false