×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نقش برجسته و ممتاز بنادر در تکمیل کریدور شمال-جنوب

نقش برجسته و ممتاز بنادر در تکمیل کریدور شمال-جنوب، وزیر راه وشهرسازی با اشاره به افتتاح و آغاز به کار عملیات اجرایی ۲۶ پروژه توسعه‌ای و زیربنایی در بنادر استان خوزستان همزمان با هفته دولت، آن را گام‌های بزرگ دولت سیزدهم در راستای پیشبرد اقتصاد دریاپایه برشمرد و تاکید کرد: جهت‌گیری‌های توسعه‌ای در بنادر تجاری کشور باید با رویکرد فناورانه و نوآورانه بودن هدف‌گذاری و پیگیری شود.

به گزارش اکوپرشین به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح پروژه‌های بنادر خرمشهر، آبادان و شادگان در خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار داست: خدمات رسانی در بنادر کشور باید هرچه بیشتر در راستای فناورانه و مردم‌پایه شدن باشد، تا بتوانیم یک سال کاری متفاوتی را در پایان رقم بزنیم.

وی در این مراسم که استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی در دولت مردمی، در تشریح پروژه ایران‌راه تاکید کرد: یکی از مولفه‌های موثر در تکمیل کریدور شمال-جنوب، نقش برجسته و ممتاز بنادر است که هر کدام نقش راهبردی جداگانه‌ای دارد.

بذرپاش با بیان اینکه بندر چابهار در حلقه شرقی کریدور شمال-جنوب از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: بندر چابهار با توجه جایگاه استراتژیک در توسعه ترانزیتی کشور، همواره برای سرمایه‌گذاران جذابیت داشته است.

وی با اشاره به نقش بندر شهید رجایی در اتصال کریدور شمال-جنوب مرکزی گفت: در حلقه میانی راهگذر شمال-جنوب، توسعه بندر کاسپین در دریای خزر باید با جدیت پیگیری شود تا پروژه دریا‌به‌دریا به هم متصل شود.

وزیر راه با اشاره به نقش بندر امام خمینی(ره ) در کریدور شمال-جنوب غربی، اقدمات توسعه‌ای و تجهیزاتی سازمان بنادر در این بندر را مهم خواند و خاطرنشان کرد: مکانیزه سازی تخلیه‌وبارگیری در بندر امام، سرمایه‌گذاری در این بندر مهم و راهبردی را جذاب‌تر کرده است.

بذرپاش با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های توسعه‌ای بنادر، اظهار داشت: از به‌کارگیری روش‌های سنتی در صنعت حمل‌ونقل کشور نباید انتظار پیشرفت داشت. بنابراین باید فاصله خود را با تکنولوژی و پیشرفت کم و کمتر کنیم.

وزیر راه‌وشهرسازی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوان در طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی حوزه راه، گفت: دست نیاز ما به سوی جوانان مومن و متعهد است.

مردم مشتریان اصلی و وفادار این صنعت هستند و اگر خدمت در عرصه‌‌های مختلف برای برای بهره بردن مردم نباشد، چه فایده ای خواهد داشت.

حتی فناوری باید در خدمت مردم باشد تا به پیشرفت دلخواه برسیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false