×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ایستگاه رجایی شهر متروی کرج به بهره‌برداری رسید

ایستگاه رجایی شهر متروی کرج به بهره‌برداری رسید، مراسم بهره‌برداری از ایستگاه رجایی شهر متروی کرج  با حضور استاندار البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و سایر مسئولین استانی و شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش اکوپرشین: عالیه رضوانی- کرج| استاندار البرز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری کرج و همه افرادی که در این زمینه فعالیت کردند، به اهمیت متروی کرج در رفع مشکلات ترافیکی شهروندان اشاره کرد و گفت: کلنگ این پروژه قریب به ۱۷ سال پیش بر زمین زده و دوره‌های مختلفی از شورای شهر سپری شد و تلاش‌های بسیاری در دوره‌های مختلف صورت گرفت و امروز با پیگیری‌های مضاعف به بهره‌برداری رسید .

ایستگاه رجایی شهر متروی کرج به بهره‌برداری رسید

مجتبی عبدالهی با اشاره به رفع مشکلات شهر توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج و خدمت رسانی آن‌ها به مردم، افزود: با توجه به ویژگی‌های این شورا و اعضای آن که برخی از خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران هستند، تلاش ما بر این است که این دوره بهترین شورایی باشد که تاکنون در این شهر خدمت کرده اند و مسائل و مشکلات باقی مانده از قبل نیز در این دوره مرتفع شود.

وی با بیان اینکه البرز استانی جوان و نوپاست ، گفت: کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های بسیاری وجود دارد که تلاش می‌کنیم با اتحاد و انسجام و عرق به نظام، انقلاب و شهدا مشکلات زیرساختی در حوزه‌های مختلف را برطرف کنیم.البته مصوبات خوبی نیز داشته‌ایم و امسال موفق به اعلام سبز شدن استان البرز شدیم که اقدامی ارزشمند بود زیرا طی ۵۰ سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده بود و ما طی یکی دو سال اخیر موفق به تحقق آن شدیم.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم تا دهه فجر سال جاری، قطار شهری کرج را به ایستگاه شهید سلطانی متصل کنیم اما در حال حاضر و با توجه به هزینه‌های امروز، نیازمند ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و بودجه هستیم،خاطرنشان کرد: طی توافقی که با شرکت متروی تهران انجام شده، مدیریت متروی هشتگرد تا شهر جدید مهستان نیز به تهران واگذار شده است.

ایستگاه ماموت نیز افتتاح شده و در حال حاضر مسافرگیری آزمایشی آن انجام می‌شود.

تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا سرفاصله حرکت قطارها به یک سوم کاهش یابد و تقریبا به نیم ساعت برسد و شاهد پیشرفتی در حوزه حمل و نقل خواهیم بود.

شهردار کرج نیز ضمن ابراز خرسند از افتتاح این ایستگاه کمتر از ۶ ماه پس از افتتاح قطار شهری کرج گفت: در حال حاضر، ساخت هر ایستگاه نیازمند بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده اما اراده و تصمیم مدیریت شهری در کنار دولت، به سرانجام رسیدن هرچه سریعتر پروژه متروست.

مهرداد کیانی با اشاره به اختصاص بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و بودجه شهرداری به پروژه قطار شهری، از آمادگی شهرداری برای هزینه کرد این رقم خبر داد و بیان کرد: امیدواریم پس از بازسازی و رام دوم قطار نیر، با پیگیری‌هایی که در وزارت کشور صورت خواهد گرفت، رام‌های جدیدی را اضافه کنیم و هرچه سریعتر به سمت داشتن یک خط استاندارد و کامل برای متروی کرج حرکت کنیم.

ایستگاه رجایی شهر متروی کرج به بهره‌برداری رسید

شهردار کرج مطرح کرد: به دلیل اینکه هنوز رام‌های قطار به صورت کامل در این ایستگاه مستقر نشده اند و این خط به استاندارد لازم نرسیده، نمی‌توانیم اعلام کنیم که مردم چقدر از آن استفاده می‌کنند اما بر اساس افق طرح، امکان جابجایی هفت هزار نفر در هر ساعت در این ایستگاه وجود دارد.

رام دوم در حال بازسازی است و با ورود آن به این ناوگان، ظرفیت جابجایی به دو برابر افزایش می‌یابد.

کیانی بیان کرد: با توجه به اینکه این مترو در زیر خیابان شهید بهشتی واقع شده و مردم عادت به استفاده از اتوبوس و تاکسی دارند، هنوز فرهنگ استفاده از مترو در جامعه جا نیفتاده است.

تا زمانی که این مترو را به خطوط ریلی تهران که همان ایستگاه شهید سلطانی است، متصل نکنیم، نمی توان انتظار داشت که مردم استقبال خوبی از آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر تسریع در تحقق این امر است، اظهار کرد: ایستگاه شهید سلطانی به سرعت در حال ساخت است و استاندار از ما قول گرفته که تا پایان سال آن را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

الزام استفاده مردم از مترو، رسیدن آن‌ها به مقاصدشان است اما چون فعلا این خط حدود پنج کیلومتر است و نیازهای مردم را پوشش نمی دهد، نمی توان انتظار استقبال قابل توجه از آن را داشت.

مسعود  محمدی رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم با بیان اینکه افتتاح ایستگاه مترو گام کوچکی برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: وعده ما در ابتدای دوره ششم، اتصال قطار شهری کرج به ایستگاه شهید سلطانی و خط پنج قطار شهری تهران بود که با تلاش مدیریت شهری، این امر در حال تحقق است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false