×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
انتخابات پر تخلف نظام مهندسی استان های؛ تهران,ایلام ولرستان و متخلفان پرونده دامگستر

کمیته اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوره ششم سازمان نظام مهندسی، رسالت خود را به‌درستی و با دقت انجام داده و اجازه ندادند تا تخلفات در دوره پنجم انتخابات استان تهران صورت نگیرد.

به گزارش اکوپرشین: امسال هیات نظارت بر انتخابات با حدود ۵۰ تذکر کتبی، نامه‌نگاری‌ها،  پیامک و اعلامیه‌ها متنوع،  به شورای نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، نامزدهای انتخابات و ائتلاف‌ها، آنها را با مفاد قانونی و حقوقی انتخابات آشنا کرده و کاندیداها را از هرگونه تخلف بر حذر داشتند؛ اما متاسفانه ائتلاف حاکم بر شورای استان تهران با بیش از ۱۰مورد تقلب، تخلف، تمرد از قانون از جمله ؛ سوق دادن کارمندان به‌سمت همراهی با خود، عدم برگزاری مجمع عمومی، اخذ رأی بیش از یک بار از یک نفر در روز انتخابات، عدم احراز هویت دقیق رأی‌دهندگان، صدور تعرفه رأی تکراری، تحویل صندوق رای  شکسته ، اجرایی نشدن ضوابط ممنوعیت حضور قبل از ساعت ۹ صبح برای اخذ رأی و… برای نخستین بار، گامی بود به‌سوی بی‌اعتبار سازی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور.

حامیان متقلبین

متاسفانه پس از ابلاغ نظر قطعی هیات نظارت بر انتخابات، مبنی‌بر ابطال انتخابات ۴ استان از جمله تهران، برخی نمایندگان دولتی در شورای مرکزی که باید ناظر بر روند کار ‌می‌بودند و با حضور قطعی و فوری خود در جلسه می بایست به اصلاح وضع موجود اقدام می‌کردند، به بهانه‌های مختلف از حضور خودداری نموده تا جلسه رسمیت نیابد.

شنیده ها حاکی از این است، کسانی که خود، پرونده تخلف و صدور مجوز خارج از سامانه و تخلف هائی در پرونده دامگستر و دیگر موارد داشته ، در صددند،  تا با تایید انتخابات باطل شده تهران، از افشاشدن و طرح موارد تخلف و بی انظباطی های ۵سال گذشته  نظام مهندسی تهران  جلوگیری کنند.

بدعت‌گذاری برای رسمیت نیافتن جلسه

منابع آگاه می گویند؛

 اینکه یک نماینده دولت با بدعت‌گذاری، دیگر اعضاء و حتی منتخبین را به عدم حضور در جلسه تشویق کند جز خیانت به اهداف سازمان نظام مهندسی و توهین به شعور اعضا شورای مرکزی  نامی ندارد.

جریحه‌دار شدن جو عمومی

متاسفانه با ترک فعل نمایندگان دولتی که نقش نظارتی خود را فراموش کرده‌اند به نظر می‌رسد حمایت از متخلفین و متقلبین (که تخلف آن ها توسط هیات نظارت محرز و رسما اعلام شده بود) صورت می‌گیرد و نهایتا باعث جریحه‌دار شدن جو عمومی و جامعه ۳۰۰ هزار نفری مهندسین کشاورزی می‌شود.  ویژه اینکه، کمیسیون کشاورزی مجلس و بازرسی رسما درخواست کرده اند هیچ گذشتی در برابر خاطیان صورت نگیرد.

 سکوت شورای مرکزی:

حال سوال اصلی این است که چرا ۱۰ عضو شورای مرکزی و آنان که سالم و صادق هستند و با هر دعوتنامه طی دو سه جلسه اخیر برای حضور، زمان گذاشته اند اینک مورد بی اعتنایی نمایندگان دولت قرار گرفته اند و چرا اجازه می‌دهند تا به‌ دلیل عدم حضور برخی در جلسه شورا، آبرو و اعتبارشان به خطر بیفتند؟!

به ویژه اینکه تا انتخابات ۴ استان تعیین تکلیف نشود هیچ برنامه ای قابل اجرا نیست.

ابطال انتخابات تهران گروگان متخلفین؛

به نقل از یکی از اعضا شورای مرکزی ؛ برخی نمایندگان دولتی حامی متخلفین در جلسات درونی خود گفته اند: با عدم حضور مکرر خود، جلسات را از رسمیت می اندازیم تا انتخابات  تهران در شرایط فعلی تایید شود.

بنابراین باید منتظر ماند تا پس از جلسه شورای مرکزی مشخص شود اقلیت متخلفان دامگستر پیروز می شوند یا اکثریت اعضا حق طلب و مستقل شورای مرکزی.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false