×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آئین رونمایی از کتاب ع.ع

روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در خانه کتاب و ادبیات ایران، طی مراسمی از کتاب ع.ع( مجموعه مقالات در نقد تاریخ و اندیشه های عبدالبهاء) رونمایی شد.

به گزارش اکوپرشین: در این مراسم ابتدا دکتر هادیان عضو شورای سردبیری فصلنامه بهائی شناسی انگیزه تالیف و نشر این کتاب را مناسبت یکصدمین سالمرگ عبدالبهاء برشمرد تا مردم با دیدگاه ها و عملکرد دومین رهبر تشکیلات بهائی آشنا شوند.

سپس مدیر مسئول فصلنامه دکتر فخاری تقارن رونمایی این کتاب با تظاهرات محکومیت جنایات اسرائیل در غزه که در همین روز در محل خیابان انقلاب در حال برگزاری بود، معنادار توصیف نمود و گفت:اگر رژیم اشغالگر قدس ده ها سال است چنین جنایاتی مثل حمله به بیمارستان المعمدون در غزه و کشتار هزاران نفر ازمردم بی دفاع و غیرنظامی فلسطین را انجام می دهد، باید پرسید چه کسانی در زمینه سازی و تشکیل این دولت غاصب نقش داشتند؟

به شهادت تاریخ یکی از این افراد عبدالبها بوده که به عنوان امام جماعت مسجد مسلمین،زمین های مسلمین را در اختیار یهودیان گذاشته و آذوقه اشغالگران انگلیسی را تأمی نموده و که بخاطر این خدمات در سال۱۹۲۰ از دولت انگلیس نشان عالی SIR دریافت نموده و بعد نوه او شوقی هم این فرایند را دنبال کرده و طی قراردادی با حکومت اسرائیل،معافیت مالیاتی ساخت امکنه بهایی را دریافت و همسر او روحیه ماکسول طی اظهاراتی بهائیت و اسرائیل را حلقه های یک زنجیر معرفی نموده است.

صدسال بعد از آن هم در سال ۲۰۲۲ بمناسبت آتش سوزی مقبره عبدالبهاء، رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اسرائیل خود را حامی بهائیت شمرده و خود را موظف به حمایت و نگاهبانی از تشکیلات بهائی در آن کشور اعلام نمودند.

در این مراسن حجه الاسلام طارمی نیز طی سخنانی بر لزوم معرفی کسانی چون عبدالبها که داعیه دین جدید داشته را برای مردم تاکید نموده اما آنها را فاقد حق اعلام و تبلیغ در عاصمه کشورهای اسلامی با هر نوع حکومتی برشمرد.

همچنین اهمیت این کتاب را به عنوان یک کتاب مستند تاریخی گوشد نموده و پیشنهاد کردند در چاپ بعدی کتاب، نمایه به آن افزوده شود.ایشان همچنین بر سابقه طولانی خدمات تحقیقی و هدایتی مولف و گردآورنده کتاب خانم مریم آگاه اشاره نمود که در چندین دهه کار هدایتی را در این عرصه ادامه داده اند.

آخرین سخنران خانم آگاه گفتند که از نه سالگی بخاطر اینکه همسایه بهائی آنها تبلیغ می نمود با موضوع بهائیت درگیر شده و در طول سالیان هدف خود را بحث و گفتگو و پاسخ به شبهات آنها قرار داده و انگیزه ای جز هدایت افرادی که تحت تبلیغ آنها قرار گرفتند و نیز خود بهائیان نداشته و حتی حاضرند جان خود را فدا کنند اگر موجب هدایت یک بهائی شوند.

در میان برنامه ها هم کلیپ های کوتاهی در ارتباط بهائیت و اسرائیل پخش گردید. در پایان از کتاب ع.ع رونمایی شد و به حاضران در این مراسم، این کتاب اهدا گردید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false