×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
اجرای طرح ترویج بهره‌وری برای کشاورزان در بیش از ۲ هزار نقطه کشور

اجرای طرح ترویج بهره‌وری برای کشاورزان در بیش از ۲ هزار نقطه کشور، معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی کشت پاییزه در ۲ هزار و ۵۰ نقطه کشور برای کشاورزان به اجرا درآمد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم جعفری در نشست عملیاتی پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل گفت: این طرح طی دو روز اخیر در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی افزود: برقراری ارتباط چهره به چهره با کشاورزان، پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها، ارائه راهکار و دانش علمی و فناوری در عرصه کشاورزی برای افزایش بهره‌وری و مصرف منابع آب و کاهش ضایعات و نیز بیمه و مدیریت بهینه مخاطرات از جمله اهداف عملیاتی این طرح است.

معاون دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت، کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها را از اهداف نهایی این طرح ذکر کرد.

وی بیان کرد: این طرح در قالب کاروان تخصصی و ترویجی با حضور کارشناسان خبره و کشاورزان پیشرو با همکاری معاونت تولیدات زراعی و موسسه آموزش ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمد و در جریان اجرای آن، برنامه های ترویجی تک تک مزارع الگویی تشریح شد.

جعفری با اشاره به فراهم شدن تمامی تمهیدات و بستر لازم برای اجرای موفقیت آمیز این طرح مطابق با اهداف کاروان ترویجی و تخصصی در استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل نیز ۱۳ مزرعه الگوی دیم و آبی به عنوان کانون همایش و گردهمایی کشاورزان پیشرو و شاخص در نظر گرفته شده و آخرین یافته‌های تحقیقاتی و تجربی به کشاورزان حاضر ارائه و تشریح شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای اهداف پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه در استان اردبیل، تعداد ۶۹ برنامه در محل مزارع ترویجی و ۳۸ برنامه در مراکز جهاد کشاورزی استان با حضور ۲ هزار و ۷۶۰ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان به اجرا در آمد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تولید حدود ۴۰۰ هزار تن گندم، ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد. ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است. محصول گندم با حدود ۲۹۰ تا ۳۰۵ هزار هکتار و محصول جو با حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false