×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
کشتی کانتینربر یخچالی خزر قدم به دریا گذاشت

کشتی کانتینربر یخچالی خزر قدم به دریا گذاشت؛ یک فروند از شناور‌های کشتیرانی دریای خزر که با تغییر کاربری و تجهیز به سیستم‌های روز دنیا به یک کشتی کانتینربر یخچالی تبدیل شده است، به آب انداخته شد.

به گزارش اکوپرشین، یک شناور شرکت کشتیرانی دریای خزر که به همت شرکت کشتی‌سازی صدرای نکا به شناور کانتینری یخچالی تغییر کاربری داده شده است، صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ طی مراسمی با حضور استاندار مازندران به آب انداخته شد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر درباره این اقدام گفت: استفاده از ظرفیت صادراتی شرکت کشتیرانی دریای خزر یکی از مهمترین موضوعات در صادرات محصولات استان مازندران به شمار می‌‌رود که بر این اساس، از آنجا که کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی به کشورهای حاشیه دریای خزر پیشگام بوده، به جهت تسهیل و توسعه حمل انواع کالاهای صادراتی صادرکنندگان ایرانی، اقدام به تغییر کاربری کشتی خود به کشتی کانتینری یخچالی که مورد نیاز صادرکنندگان بوده، کرده است.

کامبیز جهانبانی با اشاره به توان طراحی، فنی و مهندسی شرکت کشتی‌سازی صدرا گفت: کشتی مزبور با تغییر کاربری هم‌اکنون قابلیت حمل کانتینرهای یخچالی را دارد و می‌توان از آن درجهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران بهره گرفت.

به گفته جهانبانی، به این ترتیب و با استفاده از کانتینرهای یخچال‌‌دار، محصولات صادراتی ایران با کیفیت بسیار بهتری به بازارهای هدف صادر می‌ششوند که این مهم، به همت متخصصان داخلی ظرف دو ماه به ثمر نشسته است.

وی همچنین ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری را نقطه عطفی در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دریایی کشور برشمرد و یادآور شد: این سیاست‌ها درراستای افزایش سطح اقتدار دریایی ایران در منطقه، بسیار راهگشا است.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همچنین استاندار استان مازندران نیز در این مراسم، با بیان اینکه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه توسط کشتی‌های کانتینردار شرکت کشتیرانی دریای خزر، تنها سه روز به طول می‌انجامد، گفت: از امروز صادرات محصولات استان مازندران با کشتی‌های کانتینردار یخچالی در دریای خزر توسعه بیشتری می‌یابد.

کشتی کانتینربر یخچالی خزر قدم به دریا گذاشت

سیدمحمود حسینی‌پور ادامه داد: از این پس محموله‌های صادراتی مرکبات با کانتینر‌های یخچال‌دار جابه‌جا می‌شوند و نخستین محموله‌های صادراتی به وسیله این کشتی به مقصد روسیه ارسال خواهند شد.

وی صادرات را سبب رونق تولید در استان عنوان کرد و یادآور شد: صادرات در افزایش قیمت محصولات صادراتی مازندران و به‌دنبال آن، افزایش درآمد کشاروزان و باغداران نقش مؤثری ایفا می‌کند.

استاندار مازندران در پایان اظهارات خود خواهان همکاری همه نهادهای مرتبط با صادرات برای حمل هر‌چه بهتر محصولات استان از طریق حمل‌و‌نقل دریایی شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false