×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
شهرداری‌ها باید از دستگاه‌های صرفا خدماتی بودن خارج شوند

شهرداری‌ها باید از دستگاه‌های صرفا خدماتی بودن خارج شوند، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: شورای شهرستان کرج از شوراهای شهرهای محمدشهر، کمالشهر، کرج، ماهدشت، گرمدره و آسارا و بخش‌های مرکزی و آسارا تشکیل شده و طبیعتا  قسمت عمده ای از موضوعات و مشکلات استان نیز مربوط به این شهرستان است.

به گزارش اکوپرشین: عالیه رضوانی -کرج| علی قاسم‌پور با بیان اینکه شوراهای شهرماهدشت و گرمدره به موجبات قانونی منحل شده‌اند و به صورت قائم مقامی اداره می‌شوند ،افزود: بر اساس قانون، قائم مقام شوراهای شهرها استاندار و وظایفی که بر شوراها مترتب بوده، بر عهده اوست اما با توجه به دشواری دسترسی به وی، شورای اسلامی شهرستان کرج آمادگی شنیدن مطالبات و مشکلات مردم این دو شهر را دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید از دستگاه‌های صرفا خدماتی بودن خارج شوند زیرا زندگی مردم در خدمات شهری و عمران شهری خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: راهکار اصلی برای کاهش ترافیک، تغییر فرهنگ مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، پاک کردن هوای شهرها و توسعه زیرساختی و ناوگانی حمل و نقل عمومی است .

وی با بیان اینکه شهر کرج تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دارد در حالی که این کلانشهر به بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دادر، گفت: چند دستگاه اتوبوس برقی به مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است  اما زیرساخت‌های لازم برای اتوبوس‌های برقی فراهم نشده  و بنده به عنوان یک متخصص شهری باید از اتوبوس برقی استقبال کنم اما به شرطی که زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: با توجه به توپوگرافی کرج، ممکن است این اتوبوس‌های برقی به سرنوشت اتوبوس‌هایی که قبلا خریداری شده‌اند و هنوز در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی هستند، دچار شوند، در صورتیکه می‌توانستیم با همین هزینه اتوبوس‌های غیربرقی بیشتری خریداری کنیم. ما مجبور نیستیم در همه حوزه‌ها خود را پایلوت قرار دهیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج  نیز با تاکید برضرورت تسریع در شهرستان شدن کمالشهر گفت: از مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز درخواست توجه بیشتر به شهرهای اقماری را داریم.

رمضان شهبازی تسریع در شهرستان شدن کمالشهر، تسریع در ساخت ایستگاه مترو که قرار است در زیرگذر بهشت سکینه احداث شود با همکاری شهرداری کرج و قطب صنعتی بهارستان، انتقال ترافیک از کمالشهر به گلدشت، ایجاد فاضلاب قطب صنعتی بهارستان را از جمله مطالبات و خواسته‌های این شهر عنوان و افزود: زمانی که دهیاری کمال آباد داشتیم، ۱۱ هزار حریم داشتیم اما اکنون به ۲ هزار و ۶۰۰ حریم رسیده زیرا هر طرح جامعی که ابلاغ شده، بخشی از شهر انتزاع یافته است.

وی با اشاره به مشکلاتی که وجود زندان‌ها برای کمالشهر نیز ایجاد کرده است، از قول مساعد سردار هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز برای ایجاد کلانتری در پیشاهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: بعضی از شهرهای اقماری از سرانه‌های استانی محروم هستند.

با توجه به اینکه ما برای حوزه آموزش و پرورش، حدود ۹۰ میلیارد تومان و برای احداث بیمارستان نیز ۱۱ هزار مترمربع زمین اختصاص دادیم، از مسئولین استانی به ویژه استاندار البرز درخواست توجه بیشتر به شهرهای اقماری را داریم.

عضو شورای اسلامی محمد شهر نیز با بیان اینکه کل بودجه امسال شهر محمد شهر کرج ۶۷۰ میلیارد ریال است ، گفت : این بودجه پاسخگوی نیازهای عمرانی و جاری منطقه نیست .

محمد مهرزاد با اشاره به مشکل ترافیکی شهر ۱۷۵ هزار نفری محمد شهر اافزود: تاکنون هیچ اعتبار ملی برای ساخت کنار گذر این شهر اختصاص نیافته و باید در بودجه سال آینده کشور این پروژه گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات محمد شهر انتقال آب با احداث شبکه پنج کیلومتری از جنوب کرج است که محقق نشده است.

خزانه دار شورای اسلامی شهرستان کرج نیز با بیان اینکه شهرهای اقماری امکان راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در داخل شهر را ندارند و کمالشهر نیز در حوزه رفت و آمد مردم با این مشکل مواجه است، از تحقق ۸۰ درصدی پیش بینی بودجه کمالشهر خبر داد و گفت: دست شهرهای اقماری برای اجرای قانون بسته بوده و قوانین در این شهرها به گونه دیگری است و برخی اقدامات را نمی‌توان در آن‌ها انجام داد.

زارع رفیع با اشاره به اینکه تلاش‌ها و درآمدهای کوششی در شهرها به شدت کاهش یافته و امسال بودجه این شهر، ۶۰ درصد عمرانی، ۴۰ درصد جاری بسته و تا ۳۱ شهریور ماه نیز محقق شده است، هدف شورای اسلامی کمالشهر را پررنگ تر کردن پروژه‌های عمرانی در بودجه سال جاری دانست و افزود: چهار شهر اقماری در اطراف کرج وجود دارند که هر یک به سبک خود، اقدام به زیباسازی و فضاسازی بصری شهر و ورودی آن می‌کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false