×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
روش های سنتی و بروکراسی پیچیده در پیشبرد امور دریایی تاثیر گذار نیست

رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در پنجمین نشست یک روزه هم اندیشی فعالان دریایی کشورکه با موضوع کسب و کارهای دریایی، چالش ها و ظرفیت‌ها در منطقه اقتصادی پیام برگزار شد، از ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط رهبرمعظم انقلاب ابلاغ خبر داد و گفت: سیاست های کلی توسعه دریامحور هفته گذشته با بررسی های مجمع تشخیص نظام ‌نهایی و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

به گزارش اکوپرشین، لیلا رضوانی: محمد مهدی سالاری با بیان اینکه پس از ابلاغ این سیاست ها بلافاصله تلاش کردیم تا جهت گیری ها را مطابق با این سند تنظیم‌ کنیم و با اتکا به توانمندی های حوزه دریا فعالیت ها را پیش ببریم، افزود: تلاش ها بر این است تا از تجارب پیشکسوتان و فعالان عرصه دریایی کشور استفاده‌ کنیم تا فصل نوینی را در این عرصه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بندهای کلیدی در سند فرادستی صنایع دریامحور کشور بدون اتکا به توانمندی فعالان حوزه دریا محقق نمی شود،ادامه داد: استفاده از روش های سنتی و بروکراسی اداری پیچیده در پشیبرد امور دریایی کشور اثر گذار نیست و باید به دنبال روش های نوین در این بخش بود.

سالاری با بیان اینکه در سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب بر دستیابی به جایگاه جهانی و رتبه نخسیت منطقه تاکید شده که باید این امر محقق شود،گفت: با توجه به وجود رقبای جدی باید عقب ماندگی ها را در حوزه صنایع دریایی کشور جبران کرد و راهکارهای جدیدی را در پیش گرفت .

رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشورافزود: در سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب اشاره شده است که باید همکاری مناسبی با کشورهای همسایه داشته باشیم و بسترهای سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه باید قطب های پیشران‌ را در سواحل ایجاد کنیم و راهکارهای لازم مورد توجه قرار گیرد که همه این ها بدون اتکا به توان داخلی، بخش خصوصی و امثال آن محقق نخواهد شد،خاطرنشان کرد: در شورای عالی صنایع دریایی بیش از ۱۲ کارگروه تخصصی ایجاد شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false