×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بانک‌های وام‌نده جریمه می‌دهند

بانک‌های وام نداده باید جریمه را بپردازند؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی از گرفتن جریمه ۲۶ هزار میلیاردی از بانک‌های متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن خبر داد و اینکه بازنگری نمی‌شود.

به گزارش اکوپرشین، سیداحسان خاندوزی درباره اینکه بانک‌ها در مکاتبات با دولت اصرار دارند که جریمه ناحق است و خواستار بازنگری هستند، افزود: وزارت راه و وزارت اقتصاد بر گرفتن جریمه از بانک‌های متخلف در حوزه نهضت ملی مسکن تأکید دارند و هرگونه احتمال تجدیدنظر در جریمه اعلامی انجام نخواهد شد چون قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم.

گفتنی است مبلغ مطالبه‌شده از بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن برمبنای قانون جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در مرحله بدوی ۵۹ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان برای آنها رأی صادر شده است.

براساس گزارش تهیه ‌شده از عملکرد ۲۵ بانک تا ۱۵ آبان امسال برمبنای رأی تجدیدنظر دادرسی انجام‌ شده، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است.

بنابر اعلام تسنیم، براساس قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است در صورت عدم رعایت این ماده قانونی، در قالب بودجه سنواتی، مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام‌ نشده را از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مستنکف، دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند و براساس این قانون این مبلغ به حساب صندوق ملی مسکن واریز می‌شود، بر همین اساس نیز طبق اظهارات اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن لحاظ شده است.

خاندوزی با اشاره به دستور رئیس جمهور در این زمینه در جلسه هفته گذشته شورای‌عالی مسکن به وزارت اقتصاد درباره ارائه گزارش در این زمینه گفته است: بر اساس گزارش تهیه‌شده از عملکرد ۲۵ بانک تا ۱۵ آبان ماه سال جاری بر مبنای رأی تجدیدنظر دادرسی انجام‌شده، ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false