×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پیشنهاد ایران به عمان برای تولید خودرو برقی مشترک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه دو کشور در زمینه برقی سازی حمل و نقل فعال هستند میتوانند با همکاری هم خودروهای برقی تولید و به منطقه صادر کنند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از تسنیم، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و عمان خطاب به همتای عمانی خود اظهار داشت: دو کشور سالها است که به دنبال توسعه همکاری های خود در حوزه انرژی با یکدیگر هستند که برای تحقق این امر باید خطوط ارتباطی مشخصی داشته باشیم که خط انرژی، خود خط ارتباطی است که به تسهیل روابط کمک میکند.

وی با بیان اینکه آماده سرمایه گذاری در عمان هستیم افزود: در بخش انرژی آمادگی داریم در عمان نیروگاه بسازیم یا با همراهی شما در کشور های ثالث دیگر مانند آفریقایی اقدام با حداث نیروگاه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچین برای ایجاد شهرک صنعتی در عمان آمادگی داریم یا اینکه سرمایه گذارم عمانی را در ایران بپذیریم.

علی آبادی گفت: در حوزه های بزرگی مانند معدن، پزشکی و انرژی آمادگی پذیرش سرمایه گذاران عمانی را داریم.

وی افزود: بر اساس مذاکراتی که شما با بانک مرکزی ایران انجام  دادید، نگرانی بابت مبادلات تجاری میان دو کشور  رفع شده است.

علی آبادی گفت: برای تسهیل در تجارت میتوانیم استاندارد یکدیگر را تامین کنیم؛ در زمینه حمل و نقل نیز آماده ایجاد خطوط کشتیرانی هستیم و سرمایه گذارن در صورت آمادگی دو طرف آماده سرمایه‌گذاری هستند.

وی با بیان اینکه برای برقی سازی حمل و نقل میتوانیم فعایت مشترک داشته باشیم گفت: با توجه به اینکه دو کشور در زمینه برقی سازی حمل و نقل فعال هستند میتوانند با همکاری هم خودروهای برقی تولید و به منطقه صادر کنند.

علی آبادی افزود: دو کشور میتوانند با یکدیگر اتحاد صنعتی و تجاری داشته باشند تا نیاز مردم منطقه را تامین کنند.

بنابراین گزارش در این مراسم توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری های مشترک  میان وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان به امضا رسید.

  یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های فناوری و تکنولوژی با اتاق بازرگانی عمان به امضا رسید.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false