×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ثبات بازار خودرو طی ۲ هفته گذشته/افزایش قیمت تنها مشمول چند خودرو است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، ضمن اشاره به ثبات بازار خودرو طی ۱۰ تا ۱۴ روز گذشته، درباره افزایش قیمت برخی خودروها توضیح داد: طی روزهای اخیر عدم فاکتور و فروش کارخانه‌ای موجب شد با افزایش قیمت برخی خودروها مواجه شویم.

به گزارش اکوپرشین به نقل از ایسنا، سعید موتمنی در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودروی کشور و افزایش قیمت چند نمونه از خودروها در این بازار، اظهار کرد: بازار طی ۱۰ روز یا به عبارت دقیق‌تر دو هفته اخیر از ثبات نسبی برخوردار و آرامش بر آن حاکم است؛ تنها قیمت تعدادی از خودروها از جمله محصولات خانواده پژو و در مونتاژی‌ها و خودروی هایما که توسط شرکت خودروساز فاکتور فروش نمی‌شود، در بازار دچار نوسان و افزایش قیمت شده است.

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت، در محصولات خانواده پژو همچون پژو پارس tu5  و پژو پارس ساده و در مونتاژی‌ها، هایما S7 طی دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته؛ چراکه این خودروها فاکتور نمی‌شوند.

در سایر محصولات ایران‌خودرو و تمامی محصولات گروه سایپا و حتی خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی اختلاف قیمتی طی دو هفته اخیر دیده نمی‌شود و قیمت‌ها تقریبا از ثبات نسبی برخوردارند و ثبات قیمتی خود را حفظ کرده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران خاطر نشان کرد: چنانچه همان تعداد خودرویی که وزارت صمت در ابتدای سال برای واردات وعده کرده بود، طبق برنامه وارد شده بود، فاصله قیمت کارخانه تا بازار کمتر می‌شد.

تا اردیبهشت ماه، قیمت‌ها سیر صعودی داشت اما پس از آن تا مرداد ماه، قیمت‌ها روندی کاهشی طی کرد و هر ساعتی، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد اما پس از آن، محدودیت عرضه به بازار در اکثر محصولات اتفاق افتاد؛ بنابراین روند کاهشی، کند شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false