×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان مشمول مالیات سالانه می‌شوند

بر اساس لایحه بودجه سال آینده خودروهای سواری به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان مشمول یک درصد مالیات سالانه خواهند شد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از فارس، بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال آینده که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است، سال آینده انواع خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

طبق این مصوبه مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از لایحه قیمت روز خودرو تعیین شده که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین خواهد شد. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو متقضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ به صورت برخط به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کند.

در بخش «ذ» میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۸۰ به مبلغ ۵۷ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان ۷۵ میلیون تومان تعیین می‌شود.

همچنین در بخش «ژ» تبصره ۵ آمده است، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری و باغ‌ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و اعیان و واحدهای مسکونی که ارزش آن بیش از ۳۵ میلیارد تومان باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان ۲ در هزار می‌شوند این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال مالک املاک فوق بوده است.

در بخش ۲ این بند آمده است،‌واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای در حال ساخت مشمول این مالیات نیستند و باغ‌ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون ماده ۹۹ یا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه معادل ۲ برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز خواهند بود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false