×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان هناس برگزار می شود

«هناس» عنوان نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران که از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.
به گزارش اکوپرشین به نقل از تولید و بازار؛ خاتون شهبازی برگزار کننده این رویداد گفت: با توجه به این که صنعت پوشاک و مد یکی از آلاینده ترین صنایع در جهان است و آسیب های جدی به محیط زیست وارد می کند هناس با رویکردی پژوهش محور سعی دارد به عنوان پژوه ای متفاوت و متمایز در ایران و جهان، نسبت به خطری که محیط زیست را تهدید می کند الهام بخش طراحان و تولیدکنندگان این صنعت باشد و با خلاقیت و تغییر رویکرد، سهم بسزایی در کاهش این آسیب ها بردارد.
او افزود: ما با هدف ایجاد آگاهی در صنعت مد و لباس و بهبود فرایند تولید محصولات فشن در راستای حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از مصرف گرایی، با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی و ایجاد اشتغال و بازتولید محصولات متنوع گام برمی داریم.
به گفته برگزتر کننده این رویداد؛ کانسپت هناس حاصل سال ها تلاش و اندیشه چیا جبری است که بسیار با بینش او هم خوانی دارد.

او به دنبال جهانی است که در آن مردم با اندیشه ای مسئولانه زیست کنند و نسب به آینده فرزندان خود و میراثی که از طبیعت برای آن ها بجا می گذاریم نگران باشند و مسئولانه عمل کنند.

سال ها تخصص و تجربه او در مد و لباس با اندیشه زیست مسئولانه و فردایی سبز برای فرزندان مان بهم تنیده و هناس از دل آن متولد شده است.

او افزود: چیا جبری نیز با تمام سوابق درخشان خود پیشتر از هناس نیز تولیدات فرهنگی و هنری داشته که دارای مالکیت فکری هستند . کالکشن او با عنوان چهل جین تلفیق جین و چهل تکه ایرانی که اسفند ۹۷ در سازمان اکو همزمان با روز جهانی اکو و روز زن رونمایی شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

امیدواریم با برگزاری این گونه رویدادها ، علاوه بر جلب توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به محیط زیست که امروزه به دغدغه ی جهانی تبدیل شده است، جوانان خلاق وفعال در این حوزه را گرد هم آوریم.
مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی و اقتصادی مدتی است که بخشی را در فعالیت های محیط زیستی به خود اختصاص داده و هرکشوری به فراخور بستر،توان و میزان اهمیت، رویکردخاصی در این زمینه دارد.

در این میان بومی سازی مد پایدار به دلیل اهمیت فرهنگی، اعتقادی پوشش و سپس اقتصادی همچنین زیرساخت های و آموزهای صنایع بومی ( بافت پارچه ، دست دوزها و ری دیزاین ) قابل توجه و برنامه ریزی است. پذیرش مسئولیت اجتماعی، روند مدپایدار را به توسعه پایدار پیوند خواهد زد.
شایان ذکر است تمام لباس های طراحی و تولید شده با رویکرد مد پایدار از دورریزهای کارگاه های تولیدی و پارچه های کناره و با نگاهی معاصر به فرهنگ پوشش ایرانی که خود گنجینه ای بی انتها است تهیه شده.
نخستین رویداد مد و محیط زیست در ایران با عنوان هناس از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false