×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نخستین موزه صنعت پتروشیمی کشور گشایش یافت

نخستین موزه صنعت پتروشیمی کشور در پتروشیمی بندر امام با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گشایش یافت.

به گزارش اکوپرشین به نقل از خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، جلیل نوذری روز سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه در آیین بزرگداشت ۵۰ سالگی شرکت پتروشیمی بندر امام در مورد موزه پتروشیمی بندر امام گفت: تاکنون در ایران موزه صنعت پتروشیمی نداشتیم و این موزه، نخستین موزه صنعت پتروشیمی کشور است.

وی به ثبت موزه پتروشیمی بندر امام به عنوان نخستین موزه صنعت در کشور اشاره کرد و افزود: مجوز آن را از وزارت میراث، فرهنگ و گردشگردی دریافت کردیم و حدود ۴ هزار قطعه جمع‌آوری شده که بیشتر آنها در مخزن موزه این شرکت نگهداری می‌شود.

مدیر طرح موزه پتروشیمی بندر امام ادامه داد: حدود ۱۸ هزار عکس چاپی در بخش مرکز اسناد و عکس موزه پتروشیمی بندرامام جمع‌آوری شده است.

نوذری با بیان اینکه این موزه شامل کتابخانه تخصصی نیز است، تصریح کرد: همه مطالعات و کتاب‌های مربوط و آثار منتشرنشده درباره این صنعت نیز در این بخش گنجانده شده است.

به گفته وی، میراث ناملموس و خاطرات شفاهی بزرگان پتروشیمی بندر امام از دیگر بخش‌های این موزه است که تاکنون هشت مصاحبه جامع به‌صورت ویدیویی انجام شده و تکمیل این بخش همچنان در کنار دیگر بخش‌ها ادامه دارد.

موزه پتروشیمی بندر امام امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) همزمان با ۵۰ سالگی این شرکت با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افتتاح شد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false