×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مسدود کردن حساب مؤدیان غیرقانونی است

مسدود کردن حساب مؤدیان غیرقانونی است؛ مصوبه مجلس درباره مسدود کردن حساب مؤدیان مالیاتی به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد، اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد.

به گزارش اکوپرشین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نشست دوازدهم اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران که روز ۲۴ بهمن با حضور محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک کشور، نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و در غیاب مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

وی با اشاره به «بند ۳ تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳» اظهار داشت که طبق این مصوبه سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی را مکلف ‌می‌کند حساب مؤدیان مالیاتی را مسدود کند و به میزانی که سازمان امور مالیاتی مطالبه دارد از حساب افراد کسر و به حساب این سازمان واریز شود. این مصوبه مجلس اشکال شرعی، عرفی و قانونی دارد. اتاق برای اصلاح این مصوبه تلاش زیادی داشت و خوشبختانه مطلع شدم که شورای نگهبان این مصوبه را رد کرده و به مجلس بازگردانده و قرار است مجلس در جلسه‌های فوق‌العاده پایان هفته به این مصوبه و مصوبات رد شده دیگر رسیدگی کند.

محمود نجفی‌عرب افزود: من با تعدادی از نمایندگان درباره این مصوبه و ضرورت اصلاح آن صحبت کردم و تاکید دارم دیگر اعضای هیات نمایندگان نیز اگر ارتباطی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند، این مساله و ضرورت اصلاح آن را یادآوری کنند.

او در ادامه به لایحه دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته و تاکید اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی روی تعطیلی جمعه و شنبه، اشاره کرد و گفت: درخواست ‌می‌کنم از نمایندگان دولتی که در هیات نمایندگان اتاق حضور دارند در این خصوص فعال شود و با دولت مذاکره کنند.

تا جایی که ما ‌می‌دانیم نمایندگان مجلس علاقمند به دو روزه کردن تعطیلات آخر هفته هستند و بیشتر نمایندگان هم با تعطیلی جمعه و شنبه موافقت دارند اما دولت نظر دیگری دارد و ‌می‌خواهد مشخص شدن روزهای تعطیل در اختیار دولت قرار داده شود و نظر دولت روی روزهای پنجشنبه و جمعه است.
درخواست ما این است که دولت و مجلس در این‌باره به درخواست چندین و چندین ساله بخش خصوصی توجه کنند.

تعطیلی جمعه و شنبه درخواست کل اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق تهران درباره حضور تعدادی از اعضا هیات نمایندگان اتاق تهران در برنامه تلویزیونی مناظر‌ه‌محور «بالاتر» یادآور شد: در این برنامه که این روزها با نزدیک شدن به روزهای انتخابات و با محوریت مناظره درباره مسائل اقتصادی برگزار می‌شود، تاکنون محمدرضا نجفی‌منش، عباس آرگون، کاوه زرگران و پیمان سنندجی حاضر شده و درباره اهدافی که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران دنبال ‌می‌کند، صحبت کرده‌اند.

من از این دوستان تشکر ‌می‌کنم و از دیگر اعضا هم درخواست دارم با هماهنگی روابط عمومی از تریبون‌های مختلف برای بیان اهداف و مطالبات اتاق استفاده کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false