×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
توسعه پالایشگاه آبادان، نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم»

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم نماد خودباوری ملی و «ما می‌توانیم» است.

به گزارش اکوپرشین به نقل از ایرنا، مجتبی یوسفی اظهار کرد: توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها نماد خودباوری ملی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: پالایشگاه نفت آبادان از پس از جنگ تحمیلی با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد و همه دولت‌ها قول توسعه آن را می‌دادند که این توسعه در دولت کنونی محقق شد.

وی افزود: دولت گذشته هیچ اعتقادی به ساخت و توسعه پالایشگاه نداشت و به این حوزه توجهی نمی‌کرد، آن زمان نفت خام را بشکه می‌فروختیم و آنها فرآورده‌های نفتی را به ما لیتر لیتر می فروختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: کشورهایی که هیچ منابع نفتی ندارند با احداث پالایشگاه، نفت ما را می‌خرند و فرآورده‌های آن را به قیمت بالاتر به ما می‌فروشند.

وی افزود: علم و دانش ساخت پالایشگاه جزو علوم هایتک به شمار می‌رود و توسعه پالایشگاه آبادان در دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها اقدامی مهم و بزرگ است.

براساس این گزارش، جواد اوجی، وزیر نفت در گزارشی اعلام کرد که پالایشگاه نفت آبادان در دولت گذشته زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرد که ما حاضر هستیم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم.

با اقدام‌های دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌ است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false