×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فراخون ام وی ام X۵۵ پرو مدیران خودرو، اصلاح رفتار یا فرار از مسئولیت؟

شرکت مدیران خودرو در پی یک حادثه فنی، در حالی اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری می‌کند که با توجه به گلایه‌های مشتریان از کیفیت محصولات، قیمت‌گذاری‌های بی حساب و کتاب و ضعف در خدمات پس از فروش، مشخص نیست که این فراخوان گامی برای اصلاح رفتارهای گذشته است یا فرار از مسئولیت‌های بر زمین مانده.

به گزارش اکوپرشین به نقل از اقتصاد خودرو، مدیران خودرو در جمع مونتاژی‌هایی قرار داد که در ابعاد مختلف گلایه‌های بسیاری از آن مطرح می باشد.

اعتراض مردم به گران فروشی‌های بی حد و حساب، کیفیت پایین خودرو، خلف عده‌ها در واگذاری خودرو به مشتریان، خدمات پس از فروش نه چندان مطلوب موجب شده تا شکایت‌های بسیاری از سوی مردم علیه این خودرو ساز به نهادهای نظارتی صورت گیرد که با محکومیت‌هایی نیز همراه بوده است.

در میان این نابسامانی‌ها، در تحولی قابل توجه شرکت مدیران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد: این مجموعه در پی رخداد یک حادثه هولناک و تلخ مربوط به کنده شدن اکسل عقب یکی از خودروهای مدل پرفروش X55 پرو در جاده قم به اصفهان، تصمیم گرفته است تا اولین فراخوان سراسری خودرو را در سطح کشور برگزار کند.

این اقدام با هدف بررسی دقیق، همه‌جانبه و فراگیر تمامی خودروهای تولیدی از این مدل و رفع کامل هرگونه نگرانی، ابهام و تردید خریداران گرامی در خصوص ایمنی و کیفیت این محصول صورت می‌گیرد.

شرکت مدیران خودرو عنوان می‌کند که پس از اطلاع از وقوع این رویداد ناگوار که متأسفانه منجر به مصدومیت یکی از سرنشینان خودرو نیز شده بود، واکنش نشان دادند و تیم‌های کارشناسی، بازرسی و تحقیق خود را به محل حادثه اعزام کردند.

هدف از این اقدام سریع، پیگیری دقیق آخرین وضعیت جسمی فرد آسیب دیده و اطمینان از دریافت کامل خدمات درمانی و بهداشتی لازم در بیمارستان بود. همچنین این تیم‌های تخصصی مأموریت داشتند تا علل اصلی و زمینه‌های بروز این اتفاق ناگوار و تأسف‌بار را به طور ریشه‌ای واکاوی و بررسی کنند.

مدیران خودرو در مواضعی تامل برانگیز چنین عنوان می‌کند که پس از چندین روز تحقیق میدانی و آزمایشگاهی، مشخص شد که این خودروی آسیب دیده یک سال قبل دچار تصادف شده بود، اما متأسفانه مالک آن برای انجام تعمیرات و سرویس‌های لازم پس از وقوع این حادثه رانندگی، به نمایندگی‌های اصلی، معتبر و مجاز شرکت مراجعه نکرده، بلکه تصمیم گرفته بود که خودرو را در یکی از تعمیرگاه‌های فرعی، کوچک و غیرمجاز مورد سرویس قرار دهد.

با این حال، مدیران این شرکت، ضمن ابراز تأسف از وقوع این رخداد ناگوار و غم‌انگیز که می‌توانست پیامدهای فاجعه‌باری در پی داشته باشد، متعهد شدند که علاوه بر پرداخت کامل و بدون قید و شرط هزینه‌های درمانی فرد مصدوم، یک دستگاه خودروی نو و کاملاً جدید را نیز جایگزین خودروی آسیب دیده و معیوب کنند.

دردسرهای بی پایان مدیران خودرو برای مردم و قانون

در این میان مدیران خودرو مدعی است که در پی این حادثه فنی، اقدام به صدور فراخوان عمومی و سراسری می‌کند. چنین روندی به هماهنگی میان تمامی بخش‌ها و واحدهای مختلف شرکت، تأمین منابع مالی و قطعات یدکی مورد نیاز در سطح تمامی نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش مدیران خودرو در شهرستان‌های مختلف نیاز دارد. با این وجود، شرکت مدیران خودرو توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای این فراخوان را فراهم آورد.

در این میان این خودورساز بر این ادعا است که این شرکت برای حفظ حداکثری امنیت، سلامت و آسایش مصرف‌کنندگان و مشتریان گرامی خود قائل است، مصمم شد تا به صورت فراگیر و در سطحی ملی، تمامی خودروهای X55 پرو را در سراسر کشور مورد بررسی فنی، تخصصی و دقیق قرار دهد، البته تنها تعداد اندک و محدودی از خودرو ام وی ام X55 پرو با پارت نامبر مشخص نیاز به بازبینی و سرویس داشته و دیگر خودروها بدون عیب هستند ولی برای اطمینان بخشی به عموم خریداران، این طرح به صورت سراسری و برای تمام دارندگان خودرو ام وی ام X55 پرو (بیش از ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است) برگزار خواهد شد.

این فراخوان که برای نخستین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور در چنین ابعاد وسیعی اتفاق می‌افتد، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۳ در تمامی استان‌ها، شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور در تمامی نمایندگی‌های فروش، خدمات پس از فروش شرکت ام وی ام و فونیکس به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیران خودرو گرچه براساس بررسی‌های اولیه، تنها یکی از پارت نامبرهای تولیدی این خودروی پرفروش که تعداد اندکی از آن به فروش رفته است، نیاز به بازرسی و سرویس قسمت اکسل عقب دارد، اما برای برطرف کردن هرگونه دغدغه، نگرانی و شبهه در میان خریداران، تصمیم گرفته شده است تا اکسل عقب تمامی خودروهای X55 پرو به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ گونه هزینه‌ای برای مالکان، مورد بازرسی فنی و دقیق قرار گیرد.

این اقدام مدیران خودرو هر چند می‌تواند به عنوان یک گام قابل توجه در صنعت خودروی کشور مطرح گردد اما عملکردهای چند ساله این مونتاژ کار، ابهاماتی را در این فراخوان ایجاد کرده است بویژه اینکه این خودروساز در این سالها به طور معمول توجهی به مطالبات مشتریان در حوزه قیمت و کیفیت نداشته است و همین چند ماه پیش بود که اعتراضات مردمی موجب محکومیت این خودروساز شد.

به هر حال در آینده ای نه چندان دور مشخص می شود که این اقدام مدیران خودرو گامی در جهت اصلاح رفتارهای گذشته و رسیدن به اصل مشتری مداری است یا اینکه بیشتر به یک نمایش جهت به حاشیه راندن کاستی های گذشته و یا شاید هم توجیهی برای گران فروشی‌های جدید باشد؟!

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false