×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

خرید تضمینی زعفران از کشاورزان خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار ریال بیشتر از قیمت بازار در هر کیلوگرم آغاز شد.

رییس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت هر کیلوگرم زعفران خشک هم اکنون در بازار به طور میانگین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که اتحادیه تعاون روستایی استان این محصول را با ۵۰۰ هزار ریال بیشتر از قیـمت بـازار از کشاورزان خریداری می کند.
نامنی سطح زیرکشت محصول زعفران در خراسان رضوی را ۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به میانگین عملکرد۳و نیم تا ۴ کیلوگرم این محصول در هر هکتار سالانه در این استان ۲۰۰ تن زعفران تولید می‌شود.
او از کاهش ۳۰ درصدی برداشت زعفران امسال در خراسان رضوی خبر داد و افزود: یکی از علل کاهش تولید محصول زعفران در استـان افزایش قیمت پیاز زعفران است که بـرخی از کشاورزان زعفرانکار اقدام به برداشت پیازهای مزارع زعفران قبل از بـرداشت کردند همچنین شرایط اقلیمی آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر امسال باعث خسارت به مزارع زعفران به ویژه در تربت حیدریه و زاوه شده است .
رییس سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود و بیش از ۷۰ درصد این تولید مربوط به خراسان است .
نامنی افزود : با توجه به اینکه کشورهای زیادی در حال ورود به عرصه کشت و تجارت زعفران هستند، باید برای حفظ جایگاه ایران در بازار جهانی این محصول بیشتر تلاش کنند.

منبع: واحد مرکزی خبر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false