×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
البرز استانی مستعد برای تولید و سرمایه گذاری در زمینه فرآورده‌های دامی است

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: البرز استانی مستعد برای تولید و سرمایه گذاری است و رسما از مردم خواسته ایم تا از طریق پرتال دامپزشکی پیشنهادات خود در این رابطه را با ما در میان بگذارند تا تصمیم گیری و تصمیم سازی صورت گیرد و به نوعی مردم نیز در تحقق شعال سال و جهش تولید مشارکت داشته باشند.

به گزارش اکوپرشین: دکتر علیرضا رفیعی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهداشت عمومی و سلامت جامعه برای این سازمان اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: در طرح تشدید نظارت یا کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از مبدا تا مقصد ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز طی ۳۰ روز کاری، اکیپ‌های سیار و ثابت ما از سه هزار و ۴۰۰ واحد بازدید کردند.

وی با اشاره به ۹۲ مورد بازدید انجام شده در کل سال از مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، انبارها، محل‌های نگهداری و سردخانه‌ها توسط نیروهای دامپزشکی افزود: همکاران من در این بازدیدها با بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد غیربهداشتی مواجه شدند و ۲۱۱ هزار کیلوگرم محصول غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه گوشتی (قرمز، سفید و آبزیان) خارج از نظارت توسط مردم مصرف شود امکان انتقال ۸۰۰ نوع بیماری وجود دارد ،ادامه داد: در حوزه طیور حدود ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ذبح داشتیم که از این تعداد ۷۳ هزار کیلوگرم طیور غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و از چرخه مصرف خارج شدند.

رفیعی پور با اشاره به مشاهدات تخصصی و تجربی اکیپ‌های دامپزشکی در کشتارگاه‌ها و ارجاع برخی موارد به آزمایشگاه جهت تشخیص بیماری‌های مشترک انسان و دام و طیور گفت: در برخی از این مشاهدات و آزمایشها تعدادی لاشه غیرقابل مصرف تشخیص داده می‌شوند و معدوم سازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه جمعیت دامی با مشکل عدم تامین گوشت و مرغ گوشتی مواجه هستیم ،افزود: در دستورکار قرار دادن واردات مولدهای دامی یکی از این راهکارهاست لذا سرمایه گذاری در این زمینه را پیشنهاد می‌کنیم.همچنین در سال گذشته به منظور تامین پروتئین حیوانی شهروندان، بیش از ۱۶۱ هزار راس دادم سبک و سنگین ذبح شدند که از این میزان ۲۷ هزار کیلوگرم حین و بعد از کشتار ضبط شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صدور یک هزار و ۸۵۴ پروانه در حوزه‌های مختلف توسط دفتر نظارت بر بهداشت عمومی خبر داد و افزود: این موضوع می‌تواند در زمینه سرمایه گذاری در استان کمک کننده باشد. جالب است بدانیم پیش از انقلاب فقط یک مرکز تولیدی نهاده‌های دامی «هایتک» در استان داشتیم در حالیکه امروز این رقم به ۴۸ واحد رسیده است.

رفیعی پور با اعلام اینکه همه واحدهای مذکور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: در حوزه نهاده‌های دامپزشکی در حوزه صادرات ۲۹ قلم دام و فرآورده‌های دامی از استان البرز به دیگر استانها و کشورهای همسایه صادر می‌شود که می‌توان به صادرات بیش از ۳۰۸ هزار قطعه آبزیان زینتی، ۳۴۳ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ، ۳۰۰ هزار کیلوگرم پودر گوشت و حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی اشاره کرد.

وی همچنین صادرات ۶۱ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی، ۷۲۶ کیلوگرم خاویار، ۵۷ هزار کیلوگرم خوراک دام، ۳۳۶ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل اختصاصی آبزیان، ۲۶۷ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور، ۹۰۵ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، ۲۹۰ هزار کیلوگرم موم عسل و ۵۶۰ هزار کیلوگرم میگو را از افتخارات این اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد:البرز استانی مستعد برای تولید و سرمایه گذاری است و رسما از مردم خواسته ایم تا از طریق پرتال دامپزشکی پیشنهادات خود در این رابطه را با ما در میان بگذارند تا تصمیم گیری و تصمیم سازی صورت گیرد و به نوعی مردم نیز در تحقق شعال سال و جهش تولید مشارکت داشته باشند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false