×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

امسال ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی جگین-جاسک و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای طرح آبرسانی جگین –بشاگرد پیش بینی شده است.

معاون مهندسی توسعه آبفای هرمزگان با بیان اینکه ؛ اعتبارات جدیدی برای طرحهای مهر ماندگار آب و فاضلاب پیش بینی شده است،اظهار داشت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مقام معظم رهبری به طرح آبرسانی جگین-جاسک و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای طرح آبرسانی جگین –بشاگرد پیش بینی شده است.
مهندس ملایی با اشاره به اینکه؛ طرح های جگین-جاسک، جگین-بشاگرد و آبرسانی به فرامرزان بستک از طرح های مهر ماندگار در بخش آب و فاضلاب است،گفت: طرح آبرسانی جگین-جاسک یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی آبفای استان است که با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده ، تکمیل آن نیازمند اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد ریال دیگر است.
وی افزود: اعتبارات این طرح در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مقام معظم رهبری ، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و ۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش بینی شده است که پیگیری ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از طریق اوراق مشارکت از طرف وزارت نیرو در مرحله پیگیری و اخذ مجوز است.
وی افزود: این طرح از جمله طرح های مصوب دور اول ، دوم و سوم سفر هیئت دولت به استان بوده که هرچند روند تخصیص اعتبار این طرح طی دو سه سال اخیر بهبود یافته اما مطلوب نبوده است. در حالیکه انجام این طرح می تواند مشکل کمبود آب در شهرستان جاسک را برای افق ۳۰ ساله حل کند.
ملایی با اشاره به اینکه؛ طرح آبرسانی جگین –جاسک طرحی است که شش سال در انتظار تامین اعتبار بوده و امسال در قالب طرح های “مهرماندگار” قرار گرفته است ، اظهار داشت: هم اکنون فاز اول این طرح با ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری می رسد و با اتمام کل طرح ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر از این طرح بهره مند می شوند.
معاون مهندسی توسعه آبفای هرمزگان در ادامه با اشاره به فقر منابع آبی منطقه فرامرزان، اجرای هر چه سریعتر طرح آبرسانی به منطقه فرامرزان (از دیگر طرح های مهر ماندگار) را بسیار ضروری خواند و گفت: برای اجرای این طرح طی سال ۹۰ و سه ماهه اول سال جاری ،اعتباری معادل ۱۷۰ هزار ۲۳۳ میلیون ریال هزینه شده و در حال حاضر این طرح با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری است.
این مقام مسوول اضافه کرد: طرح آبرسانی جگین –بشاگرد نیز طرح دیگری از طرح های مهر ماندگار است که تنها مطالعات آن به پایان رسیده و در مرحله اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ است که علاوه بر ۷۷ میلیارد ریال اعتبار سال جاری، پیگیری اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت نیز در دستور کار می باشد.
ملایی با اعلام اینکه؛ تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای طرح آبرسانی جگین –بشاگرد پیش بینی شده است، تصریح کرد: این طرح جهت بهره برداری به اعتباری معادل ده هزار میلیارد ریال نیاز دارد که فاز اول آن در صورت تخصیص اعتبار در سال ۹۲ بهره برداری می شود و بر اساس پیش بینی های انجام شده، کل این طرح در سال ۹۴ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false