×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

همزمان با مدارس کل کشور، چهاردهمین مانور سراسری زلزله با شرکت کلیه دانش آموزان شهرها و روستاها در مدارس استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور که با مشارکت کلیه دستگاه های مرتبط اعم از آموزش و پرورش، آتش نشانی، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، هواشناسی، نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، آموزش صحیح به دانش آموزان در رابطه با نحوه خروج اضطراری و پناه گیری اصولی به هنگام وقوع زمین لرزه عنوان شده است.
در این مانور تیم‌های مختلف امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان وارد عمل شده و نسبت به جستجو و نجات مصدومان و انتقال آنها به چادرهای درمانی اقدام و سایر افراد را به چادرهایی که به منظور اسکان اضطراری برپا شده بود هدایت کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استان با حضور در دبیرستان دخترانه فرزانگان ۱ تبریز که به عنوان پایلوت استانی این مانور انتخاب شده بود، ضمن تاکید بر نقش آموزش‌ در بالا بردن سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان، اولیا و مربیان در مواجهه با حوادث غیر مترقبه، اجرای مداوم تمرینات مانور زلزله را ضروری دانست.
خلیل ساعی افزود: برگزاری این مانور زلزله مقدمه‌ای برای خودامدادی و دگرامدادی و نهایتا مدیریت بحران محله محور است.
وی تاکید کرد: برای بالا بردن آگاهی افراد در مقابله با حوادث ضرورت دارد این مانورها به صورت ماهانه در مدارس و منازل برگزار شود تا بحث آموزش و نحوه مقابله با حوادث نهادینه شود.
ساعی با اشاره به زلزله ۲۱ مرداد سال جاری در بخش‌هایی از استان گفت: بعد از زلزله ارسباران نزدیک به ۳۸۰۰ پس لرزه به وقوع پیوسته که این امر لزوم حفظ آمادگی همگان را می طلبد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: نقطه قوت امداد و نجات زلزله ارسباران افرادی بودند که قبلا آموزش‌های لازم را دیده بودند و توانستند در مراحل مختلف امدادرسانی بسیار موثر واقع شوند. 
وی همچنین از تمامی کارگروه های تخصصی و عملیاتی استانی و شهرستانی که در این حادثه با تمامی امکانات و نیروی انسانی برای امداد رسانی و بازسازی در مناطق زلزله زده فعالیت داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false