×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از به غلتک افتادن طرح های هفت گانه فولادی خبر داد و گفت: به دنبال مذاکرات صورت پذیرفته با کشور چین روند اجرای هفت طرح فولادی از سر گرفته شد.

 اردشیر سعد محمدی با اعلام این مطلب، افزود: براساس مذاکرات صورت پذیرفته با کشور چین مقرر شده تا مبلغی بالغ بر ۱.۸میلیارد یورو به عنوان فاینانس برای پیشبرد طرح های هفتگانه فولادی از سوی این کشور اختصاص یابد و ظرف ۳۶ماه واحدهای فولادسازی به تولید برسند.
وی به وضعیت کنونی تولید فولاد در سطح جهان اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد در سال ۲۰۱۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰میلیون تن بوده است که ۶۶درصد از این تعداد به روش تولید کوره بلند و ۳۴درصد به روش آهن اسفنجی در کوره قوس دار الکتریکی تولید شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون چین به عنوان بزرگترین تولید کننده ومصرف کننده فولاد در جهان مطرح می شود، اظهار داشت: سهم این کشور از تولید فولاد در جهان برابر ۶۸۲ میلیون تن است و پیش بینی می شود ظرفیت فولادسازی این کشور در سال ۲۰۱۲ به ۷۰۰میلیون تن افزایش یابد.
به گفته وی، هم اکنون ۴۴.۵ درصد فولاد جهان در کشور چین تولید می شود و نزدیک به ۴۵درصد فولاد نیز در سطح جهان در همین کشور مصرف می شود.
سعد محمدی در ادامه یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها را میزان مصرف فولاد در آنها اعلام کرد و ابراز داشت: هم اکنون ۶۵درصد از مصرف جهانی فولاد مربوط به کشورهای آسیایی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: میزان مصرف فولاد در کشورهای توسعه نیافته به لحاظ اقتصادی به ازای هر نفر برابر صد کیلیوگرم است و در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به ترتیب بین صد تا ۳۰۰ کیلو گرم و نیز ۳۰۰ کیلوگرم است.
وی در ادامه به مصرف سرانه فولاد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مصرف سرانه فولاد در سال گذشته در کشور برابر ۲۸۸ کیلوگرم بوده و پیش بینی می شود این میزان مصرف در سال های آتی افزایش یابد.
سعد محمدی اضافه کرد: هم اکنون تولید فولاد در کشور ۱.۸ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به لحاظ درآمدی تشکیل می دهد.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد اعلام کرد: تولید فولاد در کشور در حال حاضر برابر ۱۴.۵ میلیون تن است، در حالی که ظرفیت تولید این ماده فلزی در کشور در حال حاضر برابر ۲۰میلیون تن است.
به گفته سعد محمدی، ایران به لحاظ تولید فولاد رتبه ۱۷ جهان را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، میزان تولید فولاد در کشور در سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰میلیون تن برسد که می توان گفت در سایه پیشبرد ۷طرح فولادی این مهم حاصل شود.
وی اجرای طرح های هفتگانه فولادی را با توجه به نرخ بازگشت سرمایه در آنها و نیز زمان بازگشت سرمایه توجیه پذیر دانست.
سعد محمدی در ادامه به نقاطی که طرح های هفتگانه فولادی در آنجا اجرایی می شود اشاره کرد و گفت: به لحاظ دارا بودن شرایط و امکانات زیربنایی نقاط تعیین شده برای اجرای هفت طرح فولادی از توجیه مناسبی برخوردار است ضمن آنکه اجرای طرح های مزبور می تواند چهره اقتصادی نقاط محروم را نیز متحول کند.
وی مجموع سرمایه گذاری لازم را برای پیشبرد طرح های یادشده برابر یک هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۸۸۵ میلیون یورو به صورت ارزی برآورد کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره و ۲۰میلیون تن ظرفیت تولید گندله در کشور وجود دارد، ادامه داد: به منظور توسعه ظرفیت ها در این بخش، ۲۵ میلیون تن طرح جدید در کشور برای تولید کنسانتره و ۲۷میلیون تن طرح احداث گندله پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد در ادامه خاطرنشان کرد: در همین مسیر هم اکنون ۱۹طرح با ظرفیت ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار تن برای تولید آهن اسفنجی پیش بینی شده است.
سعدمحمدی همچنین به بومی سازی بسیاری از تجهیزات در بخش احیاء و فولادسازی کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در بخش احیاء و فولادسازی به ترتیب ۶۰ تا ۷۰درصد و ۵۵درصد تجهیزات داخلی سازی شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح های احیاء در شش ماهه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false