×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

پاک ‌بین گفت: امروزه بسیاری از زنان در فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار با کمبود نقدینگی و منابع مالی مواجه هستند،

از این رو تاسیس بانک ویژه زنان مسلمان در سطح بین‌ الملل از سوی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران پیشنهاد شد تا از این طریق امکان دسترسی بانوان تعاونگر مسلمان به منابع مالی فراهم شود.
پول‌نیوز – دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به حضور ۸۰۰ تعاونی برتر در جشنواره بین‌المللی تعاونی‌های زنان مسلمان از ارائه پیشنهاد تشکیل بانک بین‌المللی ویژه بانوان در این جشنواره خبر داد.
به گزارش گروه کار و تعاون پول‌نیوز،داریوش پاک ‌بین افزود: تاسیس بانک ویژه زنان مسلمان در سطح بین‌ الملل پیشنهادی بود که از سوی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران مطرح شد تا به این طریق امکان دسترسی بانوان تعاونگر مسلمان به منابع مالی فراهم شود.
وی اظهار داشت: امروزه بسیاری از زنان در فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار با کمبود نقدینگی و منابع مالی مواجه هستند، از این رو ایجاد و تاسیس بانک بین‌المللی مختص زنان می تواند یکی از ابزارهای مالی قوی در حمایت از فعالیتهای جمعی و اقتصادی زنان، عرضه دستاوردهای زنان و کمک به تامین سرمایه و نقدینگی مورد نیاز تعاونی‌های بازرگان بخش تعاون به آنها به شمار آید.
پاک ‌بین، برگزاری جشنواره را فرصت مغتنمی در راستای ترویج فرهنگ تعاون، حمایت از نهضت تعاونی در سال بین‌ المللی تعاون، شناسایی ظرفیتها و توانمندی‌های زنان و برقراری ارتباط با کشورهای مسلمان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد.
به گفته دبیر کل اتاق تعاون، بیش از ۹۵۰ تعاونی داخلی و ۱۵۰ تعاونی از کشورهای مسلمان جهان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون حضور زنان تعاونگر مسلمان از کشورهای سوریه، ترکیه، ‌عراق، لبنان و بنگلادش در این جشنواره قطعی شده است.
وی بر سهم تعاونی‌های زنان در توسعه فضای کسب و کار تاکید و بیان داشت: تشکل های تعاونی ضمن ایجاد روحیه مشارکت و کار جمعی می توانند به یک منبع درآمد مناسب برای بانوان تبدیل شوند.
به گفته پاک ‌بین، بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی پس از فارغ ‌التحصیلی بدلیل نداشتن امکانات مالی برای راه‌ اندازی کسب و کار به امید یافتن شغلی مناسب با تخصص خود دچار مشکل می شوند، از این رو تعاونی‌ها می توانند ظرفیت مناسبی در جهت ساماندهی جوانان جویای کار و توسعه فعالیت های کسب و کار باشند و به همین نسبت تعاونی‌های زنان فرصتهای شغلی بسیاری را برای زنان جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنند.
دبیر کل اتاق تعاون ایران از جمله برنامه‌های پیش‌ بینی شده در جشنواره مذکور را ارائه مقالات علمی، پژوهشی و کاربردی، برپایی نمایشگاه جانبی عرضه دستاوردها و توانمندیهای زنان و تشکیل اتحادیه بین‌المللی زنان تعاونگر عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، جشنواره بین‌المللی تعاونی‌های برتر زنان مسلمان از سوی اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران و با همکاری و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ۲۸ آذر ماه جاری به مدت دو روز در مرکز همایشهای بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false