×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مالک میلیاردر روزنامه انگلستان فناوری DeFi را «انقلابی» خواند

اکوپرشین: الکساندر لبدف (Alexander Lebedev)، مدیر رسانه‌ای و رئیس سابق یک بانک روسی، فاش کرد که به دنبال راه‌اندازی فایننسی غیرمتمرکز تحت عنوان «بانک ۲» است.

به گزارش کریپتولند، الکساندر لبدف، مالک روزنامه‌های Evening Standard وIndependent، در مصاحبه‌ای با نشریه روسی نوایا گازتا (Novaya Gazeta)، به طور بی‌پرده در خصوص توانایی رمزارزها و قراردادهای هوشمند جهت ایجاد تحول در امور مالی صحبت کرد.

این میلیاردر روس، در یک مقاله طولانی ۱۸۰۰ کلمه‌ای که در ۱۳ اکتبر در Independent منتشر شد، پیش‌بینی کرد فناوری بلاکچین، آن‌چه را که او به عنوان یک استعمار جهانی بانکداری توصیف می‌کند، مختل خواهد کرد و اظهار داشت که «فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند، استفاده اکثریت قریب به اتفاق مردم از بخش‌های مالی فعلی را غیرضروری می‌پندارد».
در ادامه گزارش کریپتولند آمده است اگرچه الکساندرلبدف متصور است که «رشد انفجاری پلتفرم‌های DeFi توسط ورود سریع نقدینگی هدایت می‌شود و نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد» اما با این وجود بیان داشت:
“فن‌آوری‌های نهفته در این زیرساخت‌ها، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای بازسازی سیستم‌های مالی جهانی ایجاد می‌کنند”.
لبدف اذعان داشت که قراردادهای هوشمند به مشتریان این اجازه را می‌دهند تا «بدون وجود واسطه به شکل خود بانک» به خدمات مالی دسترسی پیدا کرده و مانع از سرقت وجوه مشتریان توسط «بانکداران حریص» می‌گردد.
لبدف همچنین عنوان کرد که وی ۱۰۰ هزار دلار در یک پروتکل فارمینگ بهره مستقر در استونی به عنوان «یک طرح آزمایشی» سرمایه‌گذاری کرده و از بازگشت سریع سرمایه خود شگفت‌زده شده است. وی اکنون به دنبال ایجاد یک «اکوسیستم مالی مستقل و غیر متمرکز» است.
کریپتولند در گزارش خود می افزاید این پلتفرم در تلاش است تا «طیف گسترده‌ای از خدمات بانک‌های سنتی» از جمله «صرافی، سپرده، اعطای وام، تسویه، خدمات نقدی و تبادلات مالی داخلی و بین‌المللی» را پوشش دهد.
این بانکدار سابق خاطرنشان کرد که قانون‌گذاران جهانی به طور فزاینده‌ای به دارایی‌های رمزارزی واکنش مثبت نشان داده‌اند و به اقدامات اخیر در جهت پذیرش استیبیل‌کوین‌ها و توکن‌های وثیقه‌ای از طرف قانون‌گذاران آلمان، چین، سوئیس و ایالات متحده اشاره کرد.
((گام بعدی)) دیجیتالیزه کردن ((دارایی‌های حقیقی، از جمله تولید محصول، املاک و مستغلات، کالاها و خدمات، توسط نگهداری آن‌ها در دفاتر توزیع‌شده است.))
دلیل اصلی اعتقاد وی به پتانسیل رمزارزها در شکل فعلی این است که لبدف معتقد است سیستم مالی جهانی ((اقتصاد جهان را به سمت نابودی سوق می‌دهد.))
لبدف، ۲۵ سال را به بانکداری اختصاص داد و سومین بانک خصوصی بزرگ روسیه به نام National Reserve Bank را در سال ۱۹۹۵ خریداری کرد. وی ادعا کرد که یک تغییر در شیوه‌های بانکداری معاصر در میان رقبای خود نسبت به «جیب زدن پول مشتریان» مشاهده کرده است. لبدف افزود که از سال ۱۹۹۰ تا کنون، هزاران بانکدار روسی «بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از مشتریان» خود اختلاس کرده‌اند.
وی همچنین بیان داشت که میلیاردها نفر به دلیل دسترسی کم به منابع مالی، کاملاً از خدمات بانکی جدا شده‌اند و دلیل محرومیت اقتصادی آن‌ها را این نوع بانکداری دانست که هیچ چیزی برای سرقت از آن‌ها باقی نگذاشته.
شاید ما در آستانه یک انقلاب واقعی در سیستم مالی بین‌المللی و پایان بانکداری باشیم.


true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false