×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
خاویار سفید پرورشی هم به بازار آمد

خاویار سفید پرورشی هم به بازار آمد، تیپ وحشی ماهیان خاویاری در نقاطی از دنیا در معرض انقراض قرارگرفته است و حمایت کنوانسیون بین‌المللی سایتس از گونه‌های ارزشمند  در حال انقراض جانوری و گیاهی دنیا در راستای حفظ تنوع زیستی همچنان در این راستا فعال است.

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: اخیرا در اروپا پرورش ماهیان خاویاری سفید که به احتمال زیاد از پوینت موتیشن با اشعه اولترا ویولت به وجود آمده رونق فراوان پیدا کرده است.

علیرضا کیهان‌پور

بر اساس گزارش علمی اخیر یورونیوز هم اینک مزرعه‌ای در دهکده گرودیک؛ نزدیک شهر سالزبورگ کشور اتریش  در حال پرورش نوع خاصی از ماهیان خاویاری است که از آن ماهی‌ها خاویار سفید استحصال کرده است.وجود بیش از ۲۵۰۰ پرورش دهنده ماهیان خاویاری در دنیاموجب تولید سالانه ۴۱۵ تن خاویار شده است که طارزش افزوده بسیار زیادی به ویژه در عرصه صادرات برای کشورهای هدف در جهان داشته است.

یک ماهی خاویاری سفید بالغ حدود ۶۰۰ گرم خاویار دارد که ارزش کنونی آن برابر ۸ هزار یورو می‌باشد.

نگارنده بر این اعتقاد است چنانچه رنگ مشکی غالب اکثر گونه‌های پرورشی ماهیان خاویاری به جز نوع طلایی آن با ایجاد موتاسیون در ردیف ژن‌های مسوول تعیین پیگمنت‌ها وبه کمک مهندسی ژنتیک صورت گرفته باشد آیا برای سلامتی مصرف کنندگان خاویار تیپ مصنوعی مضر نخواهد بود؟

سوالی که هر چه سریعتر  نهاد‌های مسوول بین‌المللی مانند فائو  و همچنین کنوانسیون جهانی سایتس باید به طور شفاف برای مردم دنیا اطلاع‌رسانی نمایند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false